Schneiderlin Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hvilken burde jeg velge når jeg skal kjøpe meg printer? Fargelaser eller blekk, mange sier at det er smartes og skaffe seg fargelaser for den varer lengst. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det kommer vel an på det, men det hadde kanskje vært en ide å si hva du skal skrive ut mest og hvor mye. Det har jo litt å si det for hva du bør velge Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Den eneste grunnen til å kjøpe blekkskriver er viss du skal skrive ut bilder på fotopapir. På alle andre områder er en fargelaser et bedre valg. Lenke til kommentar
punar Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Enig med Poen. Har du laserskriver og vil skrive ut bilder kan du jo sende dem inn til fotolaboratorium. De skriver dem ut for deg for en billig penge (har ikke regna på det, men i standardformat tipper jeg de gjør det billigere enn du klarer selv på blekkskriver). Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg ville uten tvil gått for en fargelaser som nå begynner å bli veldig billige. Bare husk å sjekk den totale kostnad for eierskapet (TCO) som ikke bare er kjøp av maskin, men hvor mye koster tonerkassetter og hvor lang varighet de er beregnet for (på hvilken dekkprosent). Samt hva om noe går istykker og hvor lang tid tar det å få det fikset om man ikke kan vente etc). Uannsett så blir en fargelaser billigere i drift enn en blekk, samt mye mer driftsikker. Blekk på riktig type papir er fortsatt bedre enn laser(billige maskiner) når det kommer til foto utskrifter, men det koster skjorta å kjøre ut, så kostnaden å sende slikt til fotolabratorium = ca det samme vil jeg anta. Så jeg vil også anbefale om å gå for en god fargelaser i din prisklasse. Bruk nettet til å lese brukererfaringer + sjekk TCO. Hilsen en som er i bransjen. Lenke til kommentar
Schneiderlin Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Ok, tror jeg går for fargelaser da, skal bruke den til og printe ut dvd cover og skole arbeid. Takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå