Gå til innhold

ICA avslørt som skitne og umoralske. Boikott dem!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke sett noe som får meg til å tro at ICA i Norge har de samme rutinene, og hva som skjer på ICA i Sverige påvirker svært lite hvor mye jeg handler hos ICA her i landet. Synes det blir galt å straffe på den måten trådstarter foreslår.

En annen ting er jo om det er ICA Sverige som kjede eller bare enkeltstående butikker som har en slik ukultur.

Lenke til kommentar
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=187950

Aldri mer ICA. Eller hva sier dere? Dette er ekstremt dårlig kundebehandling. Viser at ICA ikke bryr seg om kundene bare de tjener penger.

Hva har dette med Norge å gjøre? Som det er påpekt i artikkelen er det et annerledes system i Sverige enn i Norge. Greit å boikotte svensk ICA, men norsk? Det er urettferdig og ugjennomtenkt.

Lenke til kommentar

Har selv jobbet i butikk i Norge da jeg studerte og er derfor ytterst skeptisk til all mat som er laget og pakket i butikkene.

Dette er på ingen måte noe som kun gjelder ICA. Om det er en butikk i Norge som har forskjellige typer kjøtt ferskvare så "resirkuleres" nesten alle kjøttvarer. Sier noen at de ikke gjør det så bløffer de.

Lenke til kommentar

Det at du har jobbet i butikk i Norge, er det synonymt at du har jobbet i ALLE butikker i Norge? Jeg sier ikke at ikke det blir gjort, men jeg synes ikke du bør slå fast at det er sånn, fordi du har erfaring fra en(?) av omkring 4500 dagligvarebutikker i Norge (iflg. ICA, 2004).

Det finnes faktisk veldig mange hederlige mennesker i Norge, og jeg nekter å tro at alle 4500 butikksjefer ikke går under det.

Jobber i butikk selv, men uten ferskvaredisk, og kan ikke uttale meg om hvorvidt det stemmer eller ei.

Lenke til kommentar

jeg synnes det er idiotisk å si at man skal boikotte alle ICA butikker bare fordi noen ikke følger reglene.

Jeg har hatt utplassering på Rimi der jeg bor flere ganger, og tru meg de er VLEDIG NØYE på sånne ting.

Kommer ikke til å slutte å handle på ICA/Rimi fordi 3-4 butikker av et par tusen ikke er hederlige

Lenke til kommentar
Det finnes faktisk veldig mange hederlige mennesker i Norge, og jeg nekter å tro at alle 4500 butikksjefer ikke går under det.

Jeg har ikke sagt at alle jukser med datostempling, at alle plukker mat opp fra gulvet eller kværner bedrevet kjøtt. Det jeg sier er at de har en eller annen form for "resirkulering" hvor de etterhvert bruker råvarene til noe annet. Det trenger ikke være ulovlig eller moralsk forkastelig, problemet er de som går for langt i "resikruleringen".

Lenke til kommentar
Der jeg jobbet solgte de kjøttet til nedsatt pris (dagen før eller samme dag som det utgikk), mens utgått kjøtt som regel ble kastet (man kunne sikkert ta det med seg hjem hvis man maste nok).

Snobjorn: Hvilken ICA?

Inne på Lilestrøm Torv helt i enden. Skal dog sies at lokalbutikken-ICA som er like ved der jeg bor ikke er spesielt mye å skryte av.

Lenke til kommentar
Kommer ikke til å slutte å handle på ICA/Rimi fordi 3-4 butikker av et par tusen ikke er hederlige

Det var 4 av de aller største butikkene i kjeden som ble sjekket og de hadde nøyaktig samme svindel. Det er derfor lite trolig at svindelen var begrenset til kun disse butikkene.

ICA har neppe sendt ut et skriv om hvordan de skal foreta svindelen, men butikksjefer treffer hverandre på forskjellige samlinger og om noen har tips om hvordan man kan tjene 100.000 ekstra så er det klart at de andre lytter.

100% av de som ble sjekket drev med svindel.

Lenke til kommentar
Jasså, i den lokalbutikken har jeg jobbet i i noen år. Hva er så dårlig med den, da?

Hehe, nå tror jeg du har misforstått litt. Lokalbutikken jeg prater om ligger langt ute på landet. Det som er dårlig der er musespist brød, mange varer som har gått ut på dato og lignende. Etter at de skiftet til Joker be det langt bedre forhold etter min mening.

ICA Lillestrøm er jeg derimot storforøyd med ;)

Edit: Jeg som misforsto, du gjorde sikkert en fremragende jobb der.

Endret av Snobjorn
Lenke til kommentar
Alle som jobber på ICA Lillestrøm er alltid kjempehyggelige, og gir meg ofte avslag når jeg ikke har nok penger. + i boka for ICA :)

Ingen har påstått at de ansatte ikke er hyggelige. Det som er spørsmålet er hvilke instrukser om rutiner de har fått fra butikksjefen. De ansatte har ingenting å tjene på den typen svindel som ble avslørt i Sverige.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Hehe, nå tror jeg du har misforstått litt. Lokalbutikken jeg prater om ligger langt ute på landet. Det som er dårlig der er musespist brød, mange varer som har gått ut på dato og lignende. Etter at de skiftet til Joker be det langt bedre forhold etter min mening.

ICA Lillestrøm er jeg derimot storforøyd med ;)

Det er to ICA-butikker i Lillestrøm; ICA Nær på senteret og ICA Nær i Alexander Kiellandsgate. Sistnevnte er en lokalbutikk, så det er ikke rart at jeg trodde du mente den ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...