Eplefe Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Faen sykt. Helt latterlig kult. *lete etter sin avatar* Lenke til kommentar
fargoth Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Edit: Det tok fire måneder i Photoshop.. Seriøst? Må ha gått med noko ekstremt med timar på dette, men du har gjort ein fabelaktig jobb, eg er svært imponert. Takk så mykje for dette bidraget fargoth. Edit: Korleis fekk du tak i alle avatarene forresten? Avatarene lastet jeg ned fra serveren de ligger på ved å generere fire lister med stammen "https://www.diskusjon.no/uploads/av-#.filetternavn" hvor # tilsvarer ett nummer fra 1-160.000, og "filetternavn" tilsvarer .jpg, jpeg, .gif, .png. Grunnen til fire lister var at jeg måtte ha en for hvert filetternavn. Ved prøving og feiling kom jeg frem til at 160.000 var nok til å innlemme samtlige avatarer på serveren. Disse listene ble matet inn i et program som sjekket hver link individuelt og lastet ned et eventuelt bilde til en bestemt lokasjon lokalt på min egen maskin. Så fra spøk til revolver, jeg brukte nok ikke fire år på å laste ned bildene en etter en, ei heller brukte jeg tre måneder i Photoshop. (Håper ikke jeg skuffet noen nå..) Etter mye prøving og feiling fant jeg et program som ga meg muligheten til å generere mosaikkbilder basert på fargestrukturer i kildematerialet, og som samtidig lot meg basere bildets størrelse på det faktum at hver avatar skulle beholde sin originale oppløsning på 80x80 piksler. (Husker ikke navnet nå i farten men skal lete det frem.) Jeg prøvde omlag 15 ulike programmer før jeg kom frem til et som fungerte tilstrekkelig.) Merk at avatarer mindre enn dette ble skalert opp bikubisk for å tilfredsstille kravet om 80x80 piksler. Samtlige avatarer ble også batchkonvertert til jpg med høyest mulig kvalitet før prosessen med å skape selve mosaikken ble påbegynt. Det tok omlag 45 minutter å generere det ferdige bildet med en Intel Centrino Duo t2400 på 2.2ghz. Endret 5. desember 2007 av fargoth Lenke til kommentar
Mevon Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det der var imponerende arbeid fargoth, fortjener en liten applaus for den der Men min er ikke med fordi den er 80x70? Eller overså jeg den bare? Uansett, bra jobba. Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Tøft. Trodde ikke helt på at du hadde gjort dette manuelt nei. Sitter og leser om algoritmer og datastrukturer, og begynte med en gang jeg så bildet å tenke på hvordan det funket... Først tenkte jeg at den bare regnet en gjennomsnittlig verdi som tilsvarer fargeintensitet på hvert bilde, og brukte det nærmeste ledige når den konverterte. Det ser imidlertid ut som algoritmen bruker bilder der f.eks. øvre diagonalblokk er lys og nedre mørk der den trenger det, isåfall blir det ganske mye mer heftig =) Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg er på toppen av julenissens vott Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Knallbra! Men jeg finner ikke min avatar. Dog, skulle jeg likt å vite hvem som har den på rad 9, kolonne 10. -> Lenke til kommentar
Nimh Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 kan noen forklare meg HVORDAN dette er mulig? Før hjernen min havarerer. Du kan da umulig ha manuelt satt et og et bilde ved siden av hverandre og fått dette bildet? Kan noen forklare meg...? Er det et program som automatisk rangerer dem etter farge eller noe? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 kan noen forklare meg HVORDAN dette er mulig? Før hjernen min havarerer. Du kan da umulig ha manuelt satt et og et bilde ved siden av hverandre og fått dette bildet? Kan noen forklare meg...? Er det et program som automatisk rangerer dem etter farge eller noe? Står en lang forklaring lengre oppe Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Artig! Plenty med kudos til trådstarter Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Knallbra! Men jeg finner ikke min avatar. Dog, skulle jeg likt å vite hvem som har den på rad 9, kolonne 10. -> Altså, hva er galt med den? Endret 5. desember 2007 av Stonemeister Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Sexundervisning. Where is the problem? Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 At de knuller, er helt normalt det, Simen. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Vent, er det en antydning til en penis jeg observerer? Oh, lawd, jeg var på helt feil sted. Ban teh culprit, etter at vi har funnet h*n. 29 plasser til høyre for pron-avataren er det en dude, og man ser nøye etter kan det se ut som en kuk han holder i. Endret 5. desember 2007 av Stonemeister Lenke til kommentar
Moonshield Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Min er jo faen ikke med engang! Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Du må lage den på nytt, jeg var ikke der.. Nejdå jag skojar ju bara! Bra laget og sikkert utrolig tidskrevende, utrolig bra resultat! Endret 6. desember 2007 av Melisma Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 skuffet... jeg fant ikke min der Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg fant din, L4r5. Min derimot. :-( Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 hvor? Da må jeg ha oversett den. Men det var en del å kikke over da så det er kanskje ikke så rart Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Pedobear er øverst på låret(???) hennes, epic! Endret 6. desember 2007 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå