Gå til innhold

Forumets første offisielle avatarsamling for frembringelse av juleglede og håp! (Advarsel: Enorme bilder!)

fargoth

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Edit: Det tok fire måneder i Photoshop.. :xmas:

Seriøst? Må ha gått med noko ekstremt med timar på dette, men du har gjort ein fabelaktig jobb, eg er svært imponert.

Takk så mykje for dette bidraget fargoth. :yes::w00t:

Edit: Korleis fekk du tak i alle avatarene forresten?

Avatarene lastet jeg ned fra serveren de ligger på ved å generere fire lister med stammen "https://www.diskusjon.no/uploads/av-#.filetternavn" hvor # tilsvarer ett nummer fra 1-160.000, og "filetternavn" tilsvarer .jpg, jpeg, .gif, .png. Grunnen til fire lister var at jeg måtte ha en for hvert filetternavn. Ved prøving og feiling kom jeg frem til at 160.000 var nok til å innlemme samtlige avatarer på serveren. Disse listene ble matet inn i et program som sjekket hver link individuelt og lastet ned et eventuelt bilde til en bestemt lokasjon lokalt på min egen maskin. Så fra spøk til revolver, jeg brukte nok ikke fire år på å laste ned bildene en etter en, ei heller brukte jeg tre måneder i Photoshop. ;) (Håper ikke jeg skuffet noen nå..) Etter mye prøving og feiling fant jeg et program som ga meg muligheten til å generere mosaikkbilder basert på fargestrukturer i kildematerialet, og som samtidig lot meg basere bildets størrelse på det faktum at hver avatar skulle beholde sin originale oppløsning på 80x80 piksler. (Husker ikke navnet nå i farten men skal lete det frem.) Jeg prøvde omlag 15 ulike programmer før jeg kom frem til et som fungerte tilstrekkelig.) Merk at avatarer mindre enn dette ble skalert opp bikubisk for å tilfredsstille kravet om 80x80 piksler. Samtlige avatarer ble også batchkonvertert til jpg med høyest mulig kvalitet før prosessen med å skape selve mosaikken ble påbegynt. Det tok omlag 45 minutter å generere det ferdige bildet med en Intel Centrino Duo t2400 på 2.2ghz.

Endret av fargoth
Lenke til kommentar

Tøft. Trodde ikke helt på at du hadde gjort dette manuelt nei. Sitter og leser om algoritmer og datastrukturer, og begynte med en gang jeg så bildet å tenke på hvordan det funket... Først tenkte jeg at den bare regnet en gjennomsnittlig verdi som tilsvarer fargeintensitet på hvert bilde, og brukte det nærmeste ledige når den konverterte. Det ser imidlertid ut som algoritmen bruker bilder der f.eks. øvre diagonalblokk er lys og nedre mørk der den trenger det, isåfall blir det ganske mye mer heftig =)

Lenke til kommentar

kan noen forklare meg HVORDAN dette er mulig? Før hjernen min havarerer. Du kan da umulig ha manuelt satt et og et bilde ved siden av hverandre og fått dette bildet? Kan noen forklare meg...? Er det et program som automatisk rangerer dem etter farge eller noe?

Lenke til kommentar
kan noen forklare meg HVORDAN dette er mulig? Før hjernen min havarerer. Du kan da umulig ha manuelt satt et og et bilde ved siden av hverandre og fått dette bildet? Kan noen forklare meg...? Er det et program som automatisk rangerer dem etter farge eller noe?

Står en lang forklaring lengre oppe ;)

Lenke til kommentar

Vent, er det en antydning til en penis jeg observerer?

Oh, lawd, jeg var på helt feil sted.

Ban teh culprit, etter at vi har funnet h*n.

29 plasser til høyre for pron-avataren er det en dude, og man ser nøye etter kan det se ut som en kuk han holder i.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...