Gå til innhold

D300 - leste du advarslene før du startet?

Anbefalte innlegg

Ja, leste du advarslene i manualen før du begynte å bruke kameraet?

Spesielt viktig (og morsomt..) vil jeg si at dette punktet er:

!Bruke søkerens diopterkontroll

Når du håndterer søkerens diopterkontroll med øyet inntil søkeren, må du passe på at du ikke får fingeren i øyet.

Fikk meg en liten latter når jeg leste den, er jo nesten blitt sånn som i statene, man skriver selv den mest naturlige sak i verden for å beskytte seg mot søksmål.

Enhver normal person skjønner vel det at man må utøve litt forsiktighet i nevnte situasjon?

Fant en annen setning også som jeg lurer på om de har glemt å oppdatere:

Selv om vi har gjort alt vi kan for å sørge for at informasjonen i brukerveiledningen er nøyaktig og fullstendig, setter vi pris på at du melder fra om eventuelle feil eller mangler til Interfoto AS

Det er vel en stund siden Interfoto hadde noe med Nikon å gjøre? (sånn utenom salg og rep av Pro modeller?)

Eller har de forsatt jobben med trykking av manualen? Tenkte kanskje Nikon Norge ordnet det selv?

Endret av jvc1986
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det mest skremmende er at resten av verden dilter etter USA i så måte (også).

Les Stella Awards, og bli overrasket over hva som ligger til grunn for saksøking 'over there'.

De måtte forandre manualen for en micro-bølge-ovn, for det stod IKKE at man IKKE kunne tørke katten sin der.

Vinneren for et år, var en mann som hadde kjøpt seg en diger sånn bobil, og satte på cruice controllen - og forlot rattet !

Han vant saken (etter krashet), for det stod IKKE i manualen at han ikke kunne forlate førersetet - etter at cruice controllen var slått på.

Les mer : http://www.stellaawards.com/

Og som sagt; resten av verden dilter etter - også vi her hjemme.

Lenke til kommentar
Ja, leste du advarslene i manualen før du begynte å bruke kameraet?

Spesielt viktig (og morsomt..) vil jeg si at dette punktet er:

!Bruke søkerens diopterkontroll

Når du håndterer søkerens diopterkontroll med øyet inntil søkeren, må du passe på at du ikke får fingeren i øyet.

Fikk meg en liten latter når jeg leste den, er jo nesten blitt sånn som i statene, man skriver selv den mest naturlige sak i verden for å beskytte seg mot søksmål.

Enhver normal person skjønner vel det at man må utøve litt forsiktighet i nevnte situasjon?

De vet vel hva slags folk som kjøper Nikon.......

Lenke til kommentar
Det mest skremmende er at resten av verden dilter etter USA i så måte (også).

Les Stella Awards, og bli overrasket over hva som ligger til grunn for saksøking 'over there'.

De måtte forandre manualen for en micro-bølge-ovn, for det stod IKKE at man IKKE kunne tørke katten sin der.

Vinneren for et år, var en mann som hadde kjøpt seg en diger sånn bobil, og satte på cruice controllen - og forlot rattet !

Han vant saken (etter krashet), for det stod IKKE i manualen at han ikke kunne forlate førersetet - etter at cruice controllen var slått på.

Les mer : http://www.stellaawards.com/

Og som sagt; resten av verden dilter etter - også vi her hjemme.

og du biter på... hook, line and sinker

Er det ikke rart med alle de sakene man "hører om", men som aldri når nyheter eller liknende.

Alltid venn av en venn, eller f.eks Stella Awards...

http://www.stellaawards.com/bogus.html

Endret av Crazysteps
Lenke til kommentar
Eventuelt, de som velger EOS400D har ekstremt små hender. Det er vel det viktigste særtrekket ved brukere av noe kamera.

Oh grow up. Please. Du "bare måtte så absolutt" dra inn merkekrigen inn i denne tråden, bare for å understreke poenget ditt, ja? :hmm:

(Undertegnende prøver hardt å hole seg selv i tømmene for å ikke bite på flamebaitet som Simon Aldra la ut.)

-MightyTwin.

Lenke til kommentar
Eventuelt, de som velger EOS400D har ekstremt små hender. Det er vel det viktigste særtrekket ved brukere av noe kamera.

Oh grow up. Please. Du "bare måtte så absolutt" dra inn merkekrigen inn i denne tråden, bare for å understreke poenget ditt, ja? :hmm:

(Undertegnende prøver hardt å hole seg selv i tømmene for å ikke bite på flamebaitet som Simon Aldra la ut.)

-MightyTwin.

...det var vel en Bengh som begynte ?

Lenke til kommentar
...det var vel en Bengh som begynte ?

Jovisst, det er det nok. Shame on you both! ;)

OnT:

Humresitater fra EOS 400D-brukermanualen (Dansk):

-Bær ikke rundt på på kameraet, mens det er placeret på et stativ. Du kan komme til skade.

-Lad ikke udstyret ligge i en bil, der står i drekte sollys, eller i nærheden af en varmekilde. Udstyret kan blive så varmt, at du kan brænde dig på det. (Ingen bekymringer om at utstyret kan ta skade, med andre ord?)

-Kamerraet opbevares utilgjengeligt for børn. Halsremmen kan kvæle et barn ved et uheld. (Noen som ser for seg huset i tusen knas foran et par uskyldige barneøyer? ;) )

-MightyTwin.

Endret av MightyTwin
Lenke til kommentar

-MightyTwin.

Les: det var en spøk. Spesielt rettet til et tidligere utsagn, smekk på fingerene kalles det.

Ellers noe?

Lenke til kommentar
Les: det var en spøk. Spesielt rettet til et tidligere utsagn, smekk på fingerene kalles det.

Ellers noe?

Kanskje du burde begynne å sitere posten som du henviser til, når du poster "vittige" kommentarer som er rettet mot andre brukeres poster? Da blir det enklere for oss andre dødelige å interpretere det du mener. ;)

(Et lite tegn, som et :tease: er vel også greit å slenge ved, så de minst intelligente av oss (Merk: Meg) ikke misforstår noe.)

-MightyTwin.

Endret av MightyTwin
Lenke til kommentar

Jeg har hender i størrelse "godt over gjennomsnittet" (og dere vet hva man sier om folk med store hender!)

Slik jeg ser det er det kun de med særdeles svakelige klypemuskler i hendene som har problemer med grepet på 350D/400D.

Selv for meg går det strålende å behandle dette utstyret, selv med en tung telezoom.

Lenke til kommentar

Jeg har hender i størrelse "godt over gjennomsnittet" (og dere vet hva man sier om folk med store hender!)

Slik jeg ser det er det kun de med særdeles svakelige klypemuskler i hendene som har problemer med grepet på 350D/400D.

Selv for meg går det strålende å behandle dette utstyret, selv med en tung telezoom.

Det samme sa jeg om min D70 før jeg fikk F5 og D300. Nå er liksom ikke grepet på 70'en det samme..

Så det har nok mye med hva du er vandt med fra før av.

Lenke til kommentar

Ellers noe?

Kanskje du burde begynne å sitere posten som du henviser til, når du poster "vittige" kommentarer som er rettet mot andre brukeres poster? Da blir det enklere for oss andre dødelige å interpretere det du mener. ;)

(Et lite tegn, som et :tease: er vel også greit å slenge ved, så de minst intelligente av oss (Merk: Meg) ikke misforstår noe.)

-MightyTwin.

Mjo, skal tenke på det. :p

Store hansker!

Problemet med grepet på EOS 400D er at det er et lite pukkelgrep. Mitt E400 har ikke en gang et slikt grep, men føles godt nok for meg fordi det holdes på en annen måte. 400D er rett og slett ikke komfortabel til sammenligning. D40/x er bedre enn 400D der, D80 og E-510 er bedre enn de undernevnte og så videre, sett fra min side. Derfor misliker jeg grepet på 400D. Jeg syns det er et flott hus, om de bare kunne transplantere grepet fra 30D på det, garantere at alle toppsjefene begår harakiri om det kommer et EF-S 18-55 på markedet som ikke er skarpt og gi det spotmetering, da ville det være et hus man nesten ikke kunne kritisert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...