jollis Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Hallo. Lurer på om dette er ett fornuftig oppsettl Delene er hentet fra Komplett Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning) Varenr.: 318669 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's Varenr.: 312054 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte Varenr.: 330169 MSI P35 NEO-F, P35, Socket-775, DDR2, 1333FSB, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 Varenr.: 335498 649.00 Thermaltake MaxOrb CPU Cooler, 16dBA Socket 775/AM2/939/754 4.031,00 Har fra før Seagate baracuda 7200.10 320 gb + Mist 500 watt .Har DVD spiller/brenner(HP DVD writer 740B) som er knappe to år gammel Og ett overklokket 7900 XFX skjermkort. Men det blir nok byttet ut med ett 8800 GT kort. er det noe jeg har glemt da? Hadde satt veldig stor pris på noen innspill. Har lyst på en maskin som duger til spill noen år fremover. Endret 6. desember 2007 av Skagen Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 ser greit ut det der... men en maskin som duger til spill noen år fremover finnes ikke... da må man bytte ut hele greia etter max 2 år... men spørs om du skal ha full grafikk i alle spill da... eller bare holde deg på low... ikke kjøp 8800gt! vent til nye 8800gts kommer nå strakt... blir bare hakket dyrere men mest sannsynligvis en del bedre også (sies at det blir bedre en gtx!) Lenke til kommentar
jollis Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 ser greit ut det der... men en maskin som duger til spill noen år fremover finnes ikke... da må man bytte ut hele greia etter max 2 år... men spørs om du skal ha full grafikk i alle spill da... eller bare holde deg på low... ikke kjøp 8800gt! vent til nye 8800gts kommer nå strakt... blir bare hakket dyrere men mest sannsynligvis en del bedre også (sies at det blir bedre en gtx!) Hei takk for kjapt svar. Er nok dessverre sant det at en maskin kun holder i 2-3 år Så det kan bli en dyr hobby. Når tror du de nye 8800Gts kortene kommer da? Kanskje de har en mer stille kjøler? Har ikke hørt de nye kortene selv, Men utifra omtale så virker det som de bråker en del. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 nye 8800gts skal bli like bra som gtx kanskje bedre.. samme kjøling som tidligere.. kommer i slutten av mnd begynnelsen av jan og havner på mellom2-3000kr Lenke til kommentar
jollis Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 nye 8800gts skal bli like bra som gtx kanskje bedre.. samme kjøling som tidligere.. kommer i slutten av mnd begynnelsen av jan og havner på mellom2-3000kr Da er det kanskje lurt å vente litt ut på nyåret da ! Kanskje 8800Gt kortene vil droppe mer i pris. Selv om prisen per i dag er ganske ok. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 og i juni/ juli kommer den nye generasjonen til nvidia! med 55nm teknikk og mest sansynelig gddr4 eller kanskje 5 da snakker vi fort dobbelt så kraftig som gtx Lenke til kommentar
jollis Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Ja utviklingen går utrolig fort fremover. Er kanskje ikke lenge til at dagens quad cpu vil bli flaskehalsen fremover Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 den er allerede flaskehals i dag fordi det ikke finnes HW og programmer som kan utnytte den... og når det kommer for fult vil den være for treig Lenke til kommentar
jollis Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Er en evig runddans om å få ting til å henge ihop. Men Jeg får vel satse på og kjøpe de komponentene som er listet opp her øverst og så får en vel bare se hva som dukker opp etterhvert. Lurer litt på en raptor disk. Men har vel strengt tatt ikke behov for det + at den bråker vist en del. Uten at jeg har hørt det selv. Har også lyst å sette på en mer stille kjøler på skjermkortet om de bråker så mye som det blir påstått da? Mitt nåværende XFX 7900xxx Er så og si lydløst Er viktig for meg at maskina er stille. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 vil du ha stille pc? kjøp nzxt HUSH kabinettet kult design og lydisolert! kjenner en som har den med stock q6600 kjøler og en stygg gammal psu med raptordisc... LYDLØST Lenke til kommentar
jollis Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Takk for tippset. Synes det er deilig å slippe å høre en masse vifter som "brummer" i bakgrunnen Er jo ikke så farlig når en spiller men i andre situasjoner så er det bare iriterende. Takker for gode råd Og regner med å gå for dette oppsettet. Skal bli spennende å sette sammen maskina. Har aldri satt sammen en hel maskin før. men skiftet prossesor -ram -skjermkort før så da bør det vel gå greit. Ha en god natt. Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Ikke bestandig det er så lurt å vente på nye skjermkort o.l. Det kommer alltid noe nytt hvis du bare venter litt. Kjøper du et GT-kort i dag, vil du ikke bli skuffet. Eneste gangene jeg venter, er hvis det om kort tid blir lansert noe dramatisk mye bedre. De nye GTS-kortene er ikke det jeg vil kalle dramatisk mye bedre. Lenke til kommentar
jollis Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 (endret) Sikkert riktig. Som du sier det kommer alltid noe nytt og bedre. så at det var kommet viftekjøler til de nye Gt kortene så da er det vel en sjanse for å slippe unna den værste viftestøyen også-- http://www.komplett.no/img/p/400/343075.jpg Tror den der er ok. Endret 6. desember 2007 av Jollis Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's Varenr.: 312054 Jeg har samme type minne, men i 2Gb utgave og de er ikke god på overklokking. Det er selvsagt mulig at dette ikke er tilfelle med ditt minne, men jeg ville vært skeptisk. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 nye 8800gts skal bli like bra som gtx kanskje bedre.. samme kjøling som tidligere.. kommer i slutten av mnd begynnelsen av jan og havner på mellom2-3000kr Kjølingen på 8800 GTS (rev 2) er egentlig helt ulik fra det første kortet. Blant annet: - Kjøleren er styggere (dette har ingen ting å si for ytelsen) - Den kjøler bedre enn den gamle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå