Effectiv Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hei jeg har bestilt en Dynabel BF0756 forsterker, Specs: http://www.mamut.net/dynabel/subdet300.htm Hvor stor sikring trenger jeg? Mvh Effectiv Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Er jo 2x40 A i forsterkeren, så 80A funker nok bra. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 80 amp framme ved batteriet? Jeg har 50mm2 strømkabel leste at noen sa 100-150 A, jeg lurte på dette siden det var en annen forsterker det var snakk om da. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Og sikringen vil ikke dø hele tiden, pga at jeg får mere en 80 A gjennom en 50mm2 strømkabel? Sorry for at jeg er skeptisk, men jeg har litt stramt busjett og NEKTER å kjøpe feil Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 det har ikke noe og si hvor masse du kan ha igjennom kabelen det er kun det som trekker på enden av kabelen som bestemmer det så ja 80 A Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Vil det holde med 21 mm2? Lenke til kommentar
Footy Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Sånn jeg ser det så burde du vel ta en 25mm2... Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) jeg har ikke peiling på tykkelse og Ampere men 21 mm2 blir litt i det minste laget tror jeg Endret 5. desember 2007 av Audison Connection Lenke til kommentar
Legatia Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 jeg ville ikke brukt noe mindre enn 30mm2.. 80A sikring er greit.. Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har helt lik forsterker jeg.. Har 25mm2 kabel + 100amp sikring.. Veldig lite poeng i og trekke 50mm2 og så sikre den med 80amp. Lenke til kommentar
Tor Haakon Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Må ikke glemme det viktigste da: Spenningsfall. Får ganske mye "gratis" effekt med lite spenningsfall. + at forsterkeren jobber lettere. Må ha minst 25 kvadrat, om jeg ikke husker feil, med 80 A sikring med tanke på strømføringsevne. Har du råd til det bør du legge 50 kvadrat. Blir ikke så mange hundrelapper i tillegg for den. Lenke til kommentar
Footy Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hva i all verden er vits med 50mm2? du får ingenting igjen for det... Spenningsfall, vi er i en bil. Du skal ha ganske mye lengre kabler før vi snakker om spenningsfall.. jeg ville gått for 25, hadde jeg vist forlegningsmetoden til kabelen kunne du på enkelte steder gå hele veien ned til 16mm2. Men jeg ville holdt meg til 25mm2 Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Ok tusen takk for svar! Jeg bestiller 25mm2 jeg, for jeg har en sikringsholder som passer til 25mm2 Lenke til kommentar
Din-Bilstereo Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg mener å huske at denne forsterkeren har 25 mm kabel inngang. Monterte en slik forsterker to biler, ene eieren skulle ha en 35 mm kabel fra batteriet hadde merce så batteriet var montert bak. Dette var træl å montere, for enten måtte jeg kutte av så mange kordeler (ledere) så den passet inn i forsterkeren, eller måtte jeg bruke en split boks, endte opp med 15 cm med 25 mm kabel og splitt boksen. Den andre eieren hadde kjøpt 25 mm kabel, vi trakk dette fra batteriet og monterte opp med 100 a sikring. dette var veldig enkelt og greit. Begge anleggene spilte ca like bra. Jeg ville montert 100 a sikring på denne forsterkeren. Hvis du er i tvil kan du jo ringe Nils Petter på dynabel, han kan det meste om disse produktene Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Må ikke glemme det viktigste da:Spenningsfall. Får ganske mye "gratis" effekt med lite spenningsfall. + at forsterkeren jobber lettere. Må ha minst 25 kvadrat, om jeg ikke husker feil, med 80 A sikring med tanke på strømføringsevne. Har du råd til det bør du legge 50 kvadrat. Blir ikke så mange hundrelapper i tillegg for den. Haha, det er nok lite spenningsfall i en kabel på 3-4 meter :!: Strakk en kabel på 250m i dag, e-verkskabel, 25mm2, spenningsfallet var 1 volt... Lenke til kommentar
andy89 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 stor nok forsterker er det spenningstap men i dette tilfellet er det ikke så mye nei Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå