Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Årsaker til krig?

Anbefalte innlegg

Heisan har skrevet litt om årsaker til krig/konflikt, vet at det ikke er så bra skrevet og alt det der. Men er det noe jeg kan tilføye? Eller endre?

Årsaker til krig:

1. Økonomi og ressurser er som regel viktigere og når et høydepunkt i en krig er nådd, når kjøretøyene

trenger drivstoff, soldatene trenger mat, vann og våpen. Men også etterhvert som landets infrastruktur blir ødelagt. Det er også konflikter som indirekte eller direkte har blitt utløst av denne faktoren.

2. Kamper om landområder kan også være en årsak, dette skjer da den ene parten ønsker landområder fra den andre parten, dette kan være pga høy strategisk verdi eller et ressursterkt området.

3. Religion er vel et av de mest vanlige årsakene til konflikt, og konflikten har ofte røtter tilbake i tid.

4. Politikk og idealer kan f.eks utløse borgerkrig, dette som regel da folket eller landet er sterkt uenig i politikken. Det kan også være at et land er skadelidende pga et annet lands politikk.

5. Etniske differanser er når en gruppe mennesker har noe sterkt imot en annen etnisk gruppe. Dette er ofte sterkt relatert med religion og rassisme. Og det ligger tydeligvis i menneskets natur og gjøre forskjell og hate andre mennesker ”Fremmedfrykt”

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha skjønner hvorfor du ikke skjønte punkt nr 1:P endret på det rett etter jeg limte det inn her:P Huh er ikke religion en årsak:P trodde det jeg, da skrev jeg det sammen med etniske forskjeller. Hehe uansett, takk så mye :)

Endret av Nektard
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...