cossiest Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hei noen som har denne linsa og kan si meg hva dere syns om den? Lurer på og skaffe meg denne, får den billig brukt, så hvordan er den? Takker for svar! Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 slettes ingen dårlig linse, heller en meget bra en. bare skrikerunger som frastøter seg alt uten fast blender på f/2.8 som klager på denne vil jeg tro. Nei, den er ikke lyssterk, ja den har stabilisering som kompenserer for lysstyrken. Nei, du vil ikke kunne få like lav dybdeskarphet som en mer lyssterk linse, men som allrounder tror jeg denne er mega Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det er nok helelr det faktum at det er vedlig stor variasjon i produksjonskvalitet; slik at du får en som er skrudd sammen riktig, såer den OK. Men hvis ikke, så blir bildene uskarpe, man får mye strålys eller lignenede. Hvis dere leser denne testen hos Photozone, så er det primært mye vignetering og høy CA som er problemet. Hvor plagsomt det er, avhenger av motiv. I tillegg er ikke byggekvaliteten den aller beste (Sitat: However, the build quality is somewhat disappointing). Tom Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg har canon 17-85 is og er fornøyd i situasjoner med nok lys, men IS hjelper ikke om man tar bilder innendørs av mennesker som er i bevegelse, har også Tamron 28-75 2,8 xr di og velger heller å bruke den innendørs tross mindre vidvinkel, den klarer og fryse bevegelser med mye mindre lys... Bildene fra canonlinsa ser som oftest veldig bra ut på kameraskjermen, men når man ser bildet på datan er ofte mennesker uskarpe pga bevegelser, ofte har dem også blunket akkurat når man tar bildet og da blir øynene veldig ekle.. Skal man ta bilder av ting som er i ro har sikkert IS noe for seg, men egentlig så forstår jeg ikke vitsen med IS... Sikkert dette som gjør at den får dårlig kritikk... Lenke til kommentar
cossiest Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 hmmm okay. gjelder dette alle linsene, også de helt nye også??? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Jeg har canon 17-85 is og er fornøyd i situasjoner med nok lys, men IS hjelper ikke om man tar bilder innendørs av mennesker som er i bevegelse, har også Tamron 28-75 2,8 xr di og velger heller å bruke den innendørs tross mindre vidvinkel, den klarer og fryse bevegelser med mye mindre lys... Bildene fra canonlinsa ser som oftest veldig bra ut på kameraskjermen, men når man ser bildet på datan er ofte mennesker uskarpe pga bevegelser, ofte har dem også blunket akkurat når man tar bildet og da blir øynene veldig ekle.. Skal man ta bilder av ting som er i ro har sikkert IS noe for seg, men egentlig så forstår jeg ikke vitsen med IS... Sikkert dette som gjør at den får dårlig kritikk... her er det du som gjør feil, ikke objektivet. Dette er ikke et objektiv å bruke i dempet belysning med bevegelse, prøver du blir du straffet, dig egen feil. Akkuratt som 24-105 /4L ville feilet i samme situasjon. Kjøpe en blitz kan løse dette problmet. Lenke til kommentar
Pirmin Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Skriver vel egentlig at jeg ikke bruker objektivet i dempet belysning, men om man forsøker det så går det galt Har blits og vil anbefale folk som vil bytte ut kitlinsa til 400d og heller kjøpe blits først.. vel og merke en som du kan bounce opp i taket.. Samtidig om man skal bytte ut objektivet så ville jeg heller valgt et lyssterkt enn et med IS Lenke til kommentar
Fulgu Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Kanskje vurdere det nye kit-objektivet med IS ? Lenke til kommentar
cossiest Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Hvordan vil 17-85 være mot denne Canon EF 24-85mm f/3.5-4.5 USM ? Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg har dette objektivet og må si jeg angrer stort på at jeg kjøpte det. Bildekvaliteten er jo langt ifra skarp, og blender 4 fungerer jo bare en skjelden gang i blandt, og hvertfall ikke de gangene du faktisk trenger den. Jeg vil gå så langt som å si at objektivet setter en blur på alle bildene. Vurderer nå å selge det for å kjøpe L serie objektiv. Du kan jo kjøpe mitt gamle hvis du er interessert, ta gjerne kontakt over pm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå