Gå til innhold

Bedre tider når Sony dominerte


son

Anbefalte innlegg

Jeg synes de beste titlene forrige generasjonen helt klart var å finne på GameCube. Denne generasjonen er det ganske likt mellom Xbox 360 og Wii. Derfor synes jeg det er bedre denne generasjonen. Mer konkurranse betyr bedre produkter!

 

Helt enig. Super Mario Sunshine og kommende Zelda-spill (Wind Waker) var hovedgrunnen til at jeg kjøpte meg en Gamecube. Derfra oppdaget jeg Super Smash Bros og Metroid Prime m.m. Gamecube hadde klart best spill i forrige generasjon etter min mening. I denne generasjonen liker jeg best spill til Xbox360 og Wii.

Endret av Alxy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes Sony hadde det beste spillutvalget. Kan nevne spill som MGS2/3, Socom-serien, Final Fantasy, God of War, Jak & Daxter, Shadow of the Colussos, GTA, Ico, Ace Combat, Onimusha, Devil May Cry..ja listen er langt. Verken MS eller Nintento kan ikke sammenligne seg med utvalget til Sony. MS hadde også ett par perler som Ninja Gaiden, Kotor og Jade Empire.Nintendo har jeg ingen formening om da deres spill ikke appelrerer til meg.

Lenke til kommentar

I forrige generasjon synes jeg Gamecube og xbox hadde hadde de spille titlene som gjorde at det ble kjøp. Xbox med Halo og Gamecube med Zelda WW.

 

PS2 hadde ikke for meg noen titler som gjorde at jeg "måtte" kjøpe meg konsollen.

 

I denne generasjonen er det akkurat det samme - Xbox360 og Wii er for lengst handlet inn - ikke vanskelig å finne knalltitler der.

 

Har pengene klare men venter fremdeles på en spilltittel for PS3 som gjør at jeg "må" kjøpe konsollen.

Lenke til kommentar
Jeg kommer aldri over Smb 3:( beste spillet ever, damn jeg savner det, rota frem nes'en endag, men seff fant jeg ikke spillet:(

etter det føler jeg ikke mario er det samme som det engang var. selv om jeg hadde det masse fun med mario 64 også:)

 

De gamle Mario spillene ruler, ja. New Super Mario Bros. på DS er forøvrig glimrende i så måte. Ellers er jo de fleste gamle Mario spillene tilgjengelig på Virtual Console. Good times.

Endret av Brakara
Lenke til kommentar

Det er vel mer eller mindre meningsløst å sammenligne hvilken konsoll som hadde "flest beste" titler. Særlig hvis man ikke eier alle tre selv.

 

Jeg har alle tre, og jeg har helt klart flest titler til PS2. GC titler har jeg minst av. Andre har det kanskje annerledes, men folk har heldigvis forskjellig smak på spill.

 

Det som derimot virker ganske klart for min del er at utvalget var best på PS2. Derfor mener jeg at det var absolutt mest praktisk og behagelig å være PS2-eier.

 

Selv om konkurranse har sine fordeler, så er det faktisk ikke så svart/hvitt som mange skal ha det til. Det finnes mange fordeler med å ha en konsoll i sterk dominans også. Det som suger er hvis en dominerende produsent begynner å ta for mange dårlige avgjørelser.

Lenke til kommentar
Det som derimot virker ganske klart for min del er at utvalget var best på PS2. Derfor mener jeg at det var absolutt mest praktisk og behagelig å være PS2-eier.

 

Vil det da si at det per dags dato er mest praktisk og behagelig å være 360-eier nå?

 

Anywho... Tenk på alle de titlene vi hadde gått glipp av hvis kun en dominerte? Alle som i dag er eksklusive hadde jo da vært i faresonen.

 

Og til deg som ikke liker multi-spill, går det ann å ikke like CoD4 og Assassins Creed? (sistnevnte vet jeg noen sliter litt med å like, men det for så være :))

Lenke til kommentar
Det som derimot virker ganske klart for min del er at utvalget var best på PS2. Derfor mener jeg at det var absolutt mest praktisk og behagelig å være PS2-eier.

 

Vil det da si at det per dags dato er mest praktisk og behagelig å være 360-eier nå?

 

Jeg vet ikke jeg. Hvilken konsoll finnes det flest titler til: 360 eller Wii?

Lenke til kommentar
Det som derimot virker ganske klart for min del er at utvalget var best på PS2. Derfor mener jeg at det var absolutt mest praktisk og behagelig å være PS2-eier.

 

Vil det da si at det per dags dato er mest praktisk og behagelig å være 360-eier nå?

 

Jeg vet ikke jeg. Hvilken konsoll finnes det flest titler til: 360 eller Wii?

 

360.

 

201 titler (360) vs 136 (Wii), PS3 har 85 (i norden).

 

Edit :

Kilde :Tothegame

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar
Det er sykt mange spill til PS2, men til gjengjeld er det også sykt mange elendige spill til PS2.

 

Det er det også til 360, syns jeg.. de har mye jall lisenser, men seff de har også viktige spill som både ps3 og wii også har, alle konsollene er det riktige valget egentlig.

 

Det er en del middelmådige spill til Xbox 360, ja. Men overraskende få virkelig dårlige. Dette er nok fordi "synderne", altså de som lager virkelig dårlige spill, ofte holder seg til sjangere som platformere og hestespill ( :p ).. Spill som ofte er beregnet på yngre og ofte mer lettlurte gamere. Xbox 360 har veldig lite av denne typen spill, antall barnespill kan vel telles på en hånd.

Lenke til kommentar
Det er sykt mange spill til PS2, men til gjengjeld er det også sykt mange elendige spill til PS2.

 

Det er det også til 360, syns jeg.. de har mye jall lisenser, men seff de har også viktige spill som både ps3 og wii også har, alle konsollene er det riktige valget egentlig.

 

Jeg prøver meg med denne spissformuleringen. PS3 har til dags dato ingen "viktige/riktige/må ha" eksklusive spill. Det eneste unntaket jeg kan se er singstar, men der er de sin egen verste konkurrent med ps2.

 

Til neste år med gt5, ff13, mgs4 og killzone 2 er noe helt annet ...

Lenke til kommentar
Det er en del middelmådige spill til Xbox 360, ja. Men overraskende få virkelig dårlige. Dette er nok fordi "synderne", altså de som lager virkelig dårlige spill, ofte holder seg til sjangere som platformere og hestespill ( :p ).. Spill som ofte er beregnet på yngre og ofte mer lettlurte gamere. Xbox 360 har veldig lite av denne typen spill, antall barnespill kan vel telles på en hånd.

 

dont get me wrong, var ikke for å fornærme, bare føler microsoft drar en ps2:)

og det er veldig forståelig, du så hva som skjedde da, massene spiller jo faktisk dritt spill(need for speed pro street) kremt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...