Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor + Dlink = Trøbbel (?)


Anbefalte innlegg

Hei

Hos min far har jeg et problem.

Har prøvd 2 d-link routere til adsl'en som er koblet via en switch ut til 3 maskiner. Når jeg setter de på logging så ser jeg at routeren kobler seg opp og ned veldig ofte!

Når du surfer merker du det kun ved at noen sider av og til er litt treige å laste, men når du spiller merker du det veldig godt, og det er veldig irriterendes... :evil:

 

Noen som har vert borti samme problemet? har sjekka ledningene og har samme problemet med 3 helt forskjellige maskiner. Wierd...?

 

Evt, hva kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det har vært endel problemer med routere fra D-link sammen med Telenor ADSL. Jeg har selv solgt routere til kunder som har problemer med å få den til å fungere godt. Det som har vist seg som en løsning har faktisk vært å NEDGRADERE, ja... nedgradere firmware på routern. De routerne som selges nå har vel en firmware av versjon 4 eller 5. Men, det er faktisk versjon 2."et-eller-annet" som fungerer best. Hvis du ringer Telenor kundeservice (05000) tror jeg de har noe info om dette.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Satt nettopp opp en D-link trådløs router for fetteren min! Det fungere brillefint  8)  

 

Det er bare å sette den riktig opp! Bør ikke være noe stort problem!

 

-Chief- :woot:

 

Levende bevis, les manual+sjekk firmwareoppdateringer om problemer (les manual og hv de gjør for dem). Og søk på forumer for å se om noen kan hjelpe deg.

 

Vanskeligere er det ikke, finnes sikkert også guider for routere på nettet (engelsk men det lærte jo alle i 4. klasse...)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har et litt annet problem med D-Link router.

 

Har en D-Link 804, som jeg har koblet til mitt Tiscali abonnement.

Har fast IP, og hvis jeg ikke har brukt maskinen min på en stund, så vil den ikke på nett.

Da må jeg slå av og på routeren.

Dette gjelder KUN med DI-804 routeren, har en bror med samme problemet.

Noen som vet hva som kan gjøres? (Uten å bytte til en annen router)

Har prøvd å nedgradere bios uten at det hjalp.

Lenke til kommentar

Har samme problemet med en DI-804V.

Den kobler ned og opp linja veldig ofte, noe som gjør at sider stopper å laste, nedlastinger stoppes og msn logger seg av uten å si ifra.

Jeg har trådløst internett med fast IP (har også prøvd å gå utenom router'n og da funker alt fint) Jeg kjøpte den for en uke siden og det er fryktelig irriterende.

Lenke til kommentar

har også hatt store problemer med Dlink 614+, men etter å ha satt den som kun trådløst aksesspunkt, dvs. skru av DHCP, og gi den en konstant IP, så har den faktisk fungert siden 3. januar. Før låste den seg og restartet i hytt og pine, så jeg tror nok at det er noe krøll mot ADSL for enkelte. Bare å sjekke forum som har med DLink så ser man at man ikke er alene om problemer. Det med at man må lese manualen og feil instillinger er bull, for en router skal ikke restarte seg og låse seg uansett om det står ditt eller datt under ADSL-tilkobling...

 

bertie

 

ps. bruker den som aksesspunkt etter å ha koblet den til en SMC Barricaderouter. Men man skal jo i utgangspunktet ikke trenge en ekstra router for å få DLink-routeren til å fungere da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...