Goliath Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Prøver å streame video over WLAN mellom to PC-er og det hakker. Er ikke 54G-nettverk nok for å streame uten at det hakker? Og ja; jeg vet at den reelt sett ikke har max hastighet. Noe jeg kan justere på min Linksys DD-WRT for at det skal fungere bedre? Endret 5. desember 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
covah Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det kommer vel an på kvaliteten til videoen du forsøker å streame? HD materiale går det vel dårlig med, men feks. xvid i standard oppløsning skal gå greit (gjør det selv faktisk). MEN, dersom du har flere trådløse nett i nærheten, kan disse være med på å forstyrre ditt eget nett, og senke overføringshastigheten. Dette vil føre til at så og si all video hakker. Dersom det er det, bør du laste ned NetStumbler, og sjekke hvilke kanaler disse nettverkene kjører på. Velg deretter en kanal på routeren din som enten ikke er i bruk, eller som har dårlig signalstyrke hos deg. Kanalene 1, 6 og 11 er de som ikke overlapper hverandre, så hold deg til disse. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) DD-WRT har det meste Har unngått alle kanalene de andre bruker (kjører kanal 8) men lurer på om jeg ikke skal forsterke antennene på Linksysen utover de normale grensene Forresten: hvorfor holde seg til kanal 1, 6 og 11? Endret 5. desember 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det er jo noe man må regne på for å være sikker. Bitrate og overføringshastighet er de viktigste parametrene. Er begge maskinene trådløse så vil hastigheten reduseres vesentlig pga dobbel trafikkmengde og evt kollisjoner. Sjekk også at Wireless Zero Config ikke skaper ekstra trøbbel (forklaring i linken min). Det er også viktig at du har nok buffer i avspillingsprogrammet til å tåle mindre brudd. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har unngått alle kanalene de andre bruker (kjører kanal 8) men lurer på om jeg ikke skal forsterke antennene på Linksysen utover de normale grensene Forresten: hvorfor holde seg til kanal 1, 6 og 11? Det sendes over et spektrum på flere kanaler og det er ikke så mange plasser å velge i. Når jeg ser ditt nettverk på K8 og at du har en nabo med sterkt signal på kanal 6 så er det helt sikkert forstyrrelser hos deg. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 hvilken kanal ville være gunstigst i mitt tilfelle da? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Trolig kanal 1. Både 6 og 11 har tildels kraftige signaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå