danwer Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Jeg har nettop kjøpt meg nye pc deler å bruker mitt 7950gx2 kort enda. korte sitter på et asus p5b delux hovedkort. Jeg lastet først ned driver fra Nvida siden men der så man jo med en gang at de har glømt enkelte grafikk kort i sine universal drivere. Gikk så på guru3d sin hjemme side å fant skjermkort driveren 93.71. Instalerte driveren. Under nye spill som call of duty 4 så lagger det grusomt mye så fort man endrer 3d instilinger fra det dårligste. Ser at driveren 93.71 er fra 2006. Er driveren til spille for gammel til nye spill? Å fins det nye drivere, for en nyere generasjon? Noen som har løsning på hvorfor det lagger så mye under spilling. Driver rett å slett for gammel for nye generasjons spill? Endret 6. desember 2007 av Skagen Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 kan være driver... sjekk på nettsidene til produsenten av kortet etter nye drivere... enten det eller så er resten av maskinen infisert av no dritt som suger ressurser eller så er resten av hardwaren din en flaskehals Lenke til kommentar
danwer Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Nei ingen har ingen flaske hals i systeme. Har ny CPU intel core dou 2.66. Hovedkort asus p5b delux, oppdatert med nyeste BIOS Ram crosair 6400 2G Å har instalert windows på nytt å slettet alt. Og da skjerm korte mitt 7950 GX2 Finner bare den oppdateringen til skjerm korte fra 2006. Mulig det som gjør at de nyeste spillene som call of duty 4 å crysis lagger. Begynner å gå litt lei av å prøve å løse probleme. Noen som har forslag? eller om det er noe annet som kan kjøre det ? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 det systemet der burde da klare 60-100fps på 1280x 1024:s Lenke til kommentar
Veritas_ Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Støtter ikke denne drivern ditt kort da? http://www.nvidia.com/object/winxp_163.75.html Eller denne betaen? http://www.nvidia.com/object/winxp_169.09.html Lenke til kommentar
danwer Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Nei det er det som er så latterlig. de har utelokka dobble skjerm kort som jeg har. sli på en port. Leste det på hjemme siden til club3d som har korte. Flere som har merket det. jeg instalerte først den fra Nvidia men grafikken fukka seg helt. Biler trær osv var svart som tyder på at driveren bare er til single kort. For det virka da som at det ene korte ikke var med av de 2. instalerte jeg den driveren jeg har sitert til før i mitt første innleg blei grafikken "bra". Leste også på det forume sitert fra 2007 at de bruker fortsatt driveren fra 2006 men har ikke hørt noe om at de har hatt problemer med lagging. Men postinga på furume om driveren var ute før de store spillene kom ut som call of duty 4 å crysis. Noen løsninger om drivere ? eller andre løsninger som invirker ? Finner liksom ikke ut av probleme på laggingen. Umulig å spille. Litt synn når man har et så godt grafik kort. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Hvor har du det fra at ikke 7950gx2 støttes i de nyeste driverne? Står nå svart på hvitt på infotaben til: ForceWare Release 163 WHQL:GeForce 7950 GX2. Hadde selv 2 stk. 7950gx2 for ikke så lenge siden og begge fungerte. Det som er problemet ditt er at ikke alle spill idag har SLI profiler til spillene. Da reduseres gx2 fra å være ca som 8800gts 640 til ca 7950 gt ytelse. Og det merkes på ytelsen, virker også som det er endel spill som ikke drar så mye nytte av SLI der ute også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå