EspenDL Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hei, Jeg ønsker å sette opp en bittorent server, for å avlaste laptopen min.. Til nå har jeg innstallert ubuntu-server og lagt inn xubuntu-desktop. (Jeg skal legge inn azureus og AzSMRC plugin, og må ha GUI) Så til mitt problem: Jeg vil fjernstyre serveren min, men får ikke x forwarding til å fungere. Kommando: ssh -X bruker@maskinnavn. Hva er det jeg gjør galt? Lenke til kommentar
hockey500 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 du har enablet det på serveren selvsagt? Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 hvordan er det at det ikke fungerer? feilmelding? Slik jeg har forstått det er ikke meninga at hele X skal poppe opp... Men at du kan kjøre opp programmer, og GUI'et kommer opp på din maskin: Min maskin :$ ssh -X bruker@ip server :$ firefox Og firefox dukker opp på skjermen sendt fra X på serveren min. Om noen bruker X forwarding på annen måte med ssh -X er jeg spent på å høre. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Du kan bruke Xnest også. $ Xnest :1 #Starte XNest-serveren på et annet display. $ DISPLAY=:1 ssh -X brukernavn@maskin #Bruke det display-et. $ startkde #Eksempel. Lenke til kommentar
Fract Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Et lettvint alternativ er jo og bruke vnc. Da får du opp hele skrivebordet ditt fra server på laptopen. De aller fleste distroer har vnc enten ferdig installert eller så følger det med i pakkebrønnen. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Ja, men med Xnest får du det også. Har hørt at OpenSSH er raskere og bruker mindre båndbrede enn vnc. Lenke til kommentar
RusleBiff Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Husket å legge inn pakken xauth på serveren? Jeg leste kanskje litt kjapt. Hvis du ønsker å ha et program kjørende persistent, dvs at det ikke blir borte når du logger av, må du bruke noe ala VNC som ble foreslått tidligere. rtorrent er forøvrig å anbefale, svært rask og bruker lite ressurser, og kan kjøre i en screen. Lenke til kommentar
nree Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) http://www.torrentflux.com Webgrensesnitt med mulighet for flere brukere osvosv.. Endret 10. desember 2007 av Goggen90 Lenke til kommentar
ThorB Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 er du sikker på at du har en X-server på den maskinen du ssh'e fra? hva slags os er det du ssh'e fra forresten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå