nerd80 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har problemer med min nybygde pc,pc booter opp hver gang,men etter max 10min eller mindre fryser bilde og jeg kan ikke gjøre noe mer.Vifter,cpu og hovedkort lyser og virker videre. Har kjøpt og satt inn 2 vifter i kabinettet + kjøpt ny PSU 500W. Spesifikasjonene er som følger: Hovedkort:Asus M2N32 WS PRO, nForce 590 SLI, S-AM2 DDR2,2xGbLAN,ATX, 2xPCI-Ex16 PSU:MIST 500 Watt Skjermkort:EVGA GeForce 8600GTS 256MB Superclocked PCI-Express, DVI/Tv-Out, 720/2100Mhz Ram:Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra 4-4-4-12 Metallic-Orange Aluminum Retail CPU:AMD Athlon 64 X2 6000+ 3,0 Ghz BOXEDSocket AM2 Dual-Core 2MB cache Harddisk:2xWestern Digital 500GB S-ATA II 7200 RPM Caviar Special Edition 16MB cache Skjerm:AG neovo 19" LCD F-419 Har prøvd følgende:bytte skjermkort(hjalp ikke),testet en og en rambrikke i ett og ett spor(hjalp ikke),satt inn vifter(hjalp ikke),prøvd med og uten hd(hjalp ikke),startet opp med kun RAM CPU og skjermkort(hjalp ikke),vært inne i BIOS og prøvd å sette volt styrke og CAS latency på minne og volt på CPU(hjalp ikke). Får ikke kjørt memtest eller noe lignende fordi skjermen etter kort tid (max10-12min) fryser,og noen ganger ikke engang får signal ved oppstart. Har tatt ut CPU og skal rengjøre og legge på ny kjølepasta for å se om det er et varmeproblem. Begynner å bli drtilei og frustrert,så hvis noen har en god ide eller lignende opplevelser så er all saklig feedback velkommen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå