Tordenflesk Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 CPU-"bruk" er litt misvisende. Det er mer en representasjon av hvor mye av kraften som er reservert til en viss prosess. Skal du virkelig få en oversikt over hvor mye CPUen faktisk blir brukt kan du ta en titt på CPU-tid. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Hmm. 100% av CPU ser jeg som både positivt og negativt Positivt er at hele CPU blir brukt, negativt er at det til tider kanskje ikke er nok Kommer lett opp i mellom 80% og 100% i Crysis, mens BF2 ligger kanskje rundt 25-35% avhengig av bakgrunnsprogrammer. Er det noe galt med CPU`en min?? :O Dersom det plutselig har skjedd med de samme spillene som lå på 50% før, så trenger ikke det å si at det er noe galt med CPU, som oftest er det ikke det. Dette kan skyldes feks software(windows) da windows har en tendens til å bli tregere jo eldre innstallasjonen blir og det fyller seg opp med masse filer og dritt som gjør at systemet blir tregere. Har du i det hele tatt prøvd å formatere? Har funka i flere tilfeller på litt eldre maskiner jeg har hatt og samme problem er har skjedd. Men må være ærlig å si at du burde prøve å formatere før du sender inn CPU`en til komplett og tror det er noe galt med den. -Snuggis har foramtert før jeg sendte den inn Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 hvorfor jeg gjorde dette var for at cpun ble plutselig engang. Unnskyld, men denne setningen skjønte jeg lite av... Like lite som resten av tråden for øvrig. trykk CTRL+ALT+DEL og velg task manager / (det norske ordet for task manager - oppgavebehandling?) - velg processes / prosesser, og klikk på CPU for å sortere prosessene etter CPU-bruk. Sjekk der om hva som bruker CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå