Gå til innhold

amd athlon kjører 100% på begge cualcorene ved spillin!?

creaT

Anbefalte innlegg

AMD athlon 2.8 ghz dualcore kjører 100% på begge dualcorene ved spilling. bare ved spilling.

har ny pc ca 5 måneder gammel

pc består av:

amd athlon 2.8 ghz dual core

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5, crusial 1 gb

msi k9n diamond hovedkort

HIS RADEON x1950 PRO 512 mb skjermkort

samsung og seagate barracuda hardisker

x-fi pro gamer lydkort

NEC brenner

samsung cd rom og dvd rom

dette problemet ble sån plutselig for noen måneder siden. var ikke sån når jeg kjøpte den. da brukte den under 50% ved spilling.

Endret av creaT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er galt med det?

hva er galt med det!

det er at vis jeg eksempel kjøre mange programer mens jeg spiller cs så beggyner d å lagge.

å d er jo ikke helt normalt at cpuen kjører 100% på begge corene mens jeg bare spiller heller da

for den ble sån plutselig for noen måneder siden. var ikke sån når jeg kjøpte den. da brukte den under 50% ved spilling. så dette er nok ikke helt normalt

Endret av creaT
Lenke til kommentar
AMD athlon 2.8 ghz dualcore kjører 100% på begge dualcorene ved spilling. bare ved spilling.

pc består av:

x-fi pro gamer lydkort

NEC brenner

dette problemet ble sån plutselig for noen måneder siden. var ikke sån når jeg kjøpte den. da brukte den under 50% ved spilling.

"Noen måneder" kan være lang tid i hw-verden. Og det er jo ikke akkurat en high-end CPU du har heller. Prøv å spill de spillene du spilte for noen måneder siden, så skal du nok se at de fremdeles bruker under 50%.

Lenke til kommentar
Om spill bruker under 50% av en dualcore så er de ikke optimalisert for dualcore og kjører derfor kun på 1 kjerne. Om det starter å lagge mens du spiller bør du vurdere en kraftigere cpu.

d er ikke noe gallt med cpuen, har sendt den inn til komplett å der funka den bra.

cpuen kjøre 100% på begge dual corene mens jeg spiller, så jeg trenger nåk ikke en ny cpu.

desuten så ble dette problemet for noen måneder siden.

Endret av creaT
Lenke til kommentar

pc består av:

x-fi pro gamer lydkort

NEC brenner

"Noen måneder" kan være lang tid i hw-verden. Og det er jo ikke akkurat en high-end CPU du har heller. Prøv å spill de spillene du spilte for noen måneder siden, så skal du nok se at de fremdeles bruker under 50%.

de gjør nåk ikke d, for jeg spiller de samme spillene com jeg spillte for "noen måneder siden"(noen måneder vil si 2-3)

Lenke til kommentar
Du fortjener IKKE å ha pc...

å hvorfor ikke

kan dobbelt så mye som deg er jeg sikker på

Du har faktisk sendt inn prosessoren til Komplett fordi den brukte 100% av begge kjernene ved spilling?

mhm

problemer med d.

hvorfor jeg gjorde dette var for at cpun ble plutselig engang. snakka med noen kompisser og de skjønte heller ikke hva feilen var, de sa at det er lurt åsende den inn til skjek.

Lenke til kommentar

du skulle ikke slumpe til å ha firefox stående i bakgrunn, vet da pokkern hva som er med firefox, har brukt det i årevis, men av en eller annen grunn greier firefox å ta 100% av resurrser fra min laptops 1,8ghz turion, men forhatte internett eksplorer går som en drøm.

sjekk i alle fall hvile prosserer som belaster cpuen under spilling (ctrl - alt - delte)

Lenke til kommentar

Hmm. 100% av CPU ser jeg som både positivt og negativt :) Positivt er at hele CPU blir brukt, negativt er at det til tider kanskje ikke er nok :p Kommer lett opp i mellom 80% og 100% i Crysis, mens BF2 ligger kanskje rundt 25-35% avhengig av bakgrunnsprogrammer. Er det noe galt med CPU`en min?? :O :p

Dersom det plutselig har skjedd med de samme spillene som lå på 50% før, så trenger ikke det å si at det er noe galt med CPU, som oftest er det ikke det. Dette kan skyldes feks software(windows) da windows har en tendens til å bli tregere jo eldre innstallasjonen blir og det fyller seg opp med masse filer og dritt som gjør at systemet blir tregere. Har du i det hele tatt prøvd å formatere? Har funka i flere tilfeller på litt eldre maskiner jeg har hatt og samme problem er har skjedd. Men må være ærlig å si at du burde prøve å formatere før du sender inn CPU`en til komplett og tror det er noe galt med den.

-Snuggis

Lenke til kommentar

Hehe, artig tråd. Aldri hørt om noen som har sendt inn en cpu fordi software på pcen fikk den til å bruke 100% cpukraft :p . Her har noen misforstått hvordan pcen fungerer. Du burde sjekke at du har installert drivere, og at ikke cool & quiet har klokka ned pcen din i stedet for å bruke energi på å formulere feilstavede setninger med stygge ord mot andre her inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...