mintman Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Jeg har børstet støv av et gammel Fuji kamera jeg kjøpte for 22 år siden for kuriositetens skyld. Kameraet er et Fuji STX-2 og ser ut som følger: Dette blir "back to basic" for morro skyld ved siden av mitt digitale speilrefleks. Men spørsmålet er om det er mulig å få tak i objektiver til dette? Det sitter allerede et normalobjektiv på den (1:1.9 f=50mm). I tillegg står det X-Fujinon på objektivet. Noen som vet hvor eller hva jeg skal se etter? Endret 5. desember 2007 av gstavdal Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Noen som vet hvor eller hva jeg skal se etter?eBay er stedet... Søk etter Fujinon eller Fujica. Det er Fujica-fatning på dette kameraet. Endret 5. desember 2007 av k-ryeng Lenke til kommentar
mintman Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Har sjekket litt der, men ble litt i tvil, fordi det ser ut som Fujinon er brukt til flere kameraer, og vet ikke om det vil passe. Må det stå X foran Fujinon for at det skal passe? Endret 5. desember 2007 av gstavdal Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har sjekket litt der, men ble litt i tvil, fordi det ser ut som Fujinon er brukt til flere kameraer, og vet ikke om det vil passe. Må det stå X foran Fujinon for at det skal passe?Ser ut som noen av dem er til mellomformat, men du kan se på objektiver med Fujica-fatning. De med X foran skal passe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå