Gå til innhold

Tre brennere i samme maskin?

NetromH

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp kjøpt meg ny stasjonær PC hvor det sitter to DVD/CD-brennere/-spillere. Jeg har imidlertid lyst til å installere DVD-brenneren fra den gamle PC-en min i tillegg, siden den er mer stillegående enn de to nye.

Kan man ha TRE slike brennere/spillere i samme PC? Hvordan må i så fall slave/master-innstillingene være? Jeg har puslet litt med sånt før, men er ingen ekspert, så det er fint om jeg kan få det inn med teskje!

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om en bruker SATA så trenger enikke slave/master, da er det bare å plugge i. Om det derimot er PATA/"IDE", må en enten sette den som slave, eller sette den på riktig sted på kabelen om du bruker "cable select". Kan du fortelle hvilket grensensitt de to andre brennerene, samt disk(er) bruker? Også hvilke ledige porter du har, samt oppsett(kabler, enheter koblet til her) om du bruker IDE.

Endret av Ryuk
Lenke til kommentar

Skulle gå fint det, bare jumperen bak ved strømkablen står satt som master hvis den er på den ytterste IDE kontakten eller slave hvis den er på den innerste (eller var det omvendt?) så skulle det funke det.

Men så kommer spørsmålet - Hvorfor ha 3 brennere?

Edit: Har du mulighet for cable select som Ryuk sier så er det, det beste alternativet :)

Endret av P-in-P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...