Gå til innhold

Vurderer samsung LE40M87bd..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk nettopp en le40m86 fra netonnet. Og jeg har den aller nyeste firmwaren. Skrev mail til de før jeg kjøpte om de kunne sjekke dette, men det kunne de ikke, så jeg tok en sjanse og hadde flax :new_woot:

Leveringer gikk ganske fort. Bor i Norg-Norge og fikk den etter 5 virkedager. Så langt er jeg fornøyd med tven.

Lenke til kommentar
Jeg fikk nettopp en le40m86 fra netonnet. Og jeg har den aller nyeste firmwaren. Skrev mail til de før jeg kjøpte om de kunne sjekke dette, men det kunne de ikke, så jeg tok en sjanse og hadde flax :new_woot:

Leveringer gikk ganske fort. Bor i Norg-Norge og fikk den etter 5 virkedager. Så langt er jeg fornøyd med tven.

Du kjøpte 86 og ikke 87? Skal vel ikke være noen forksjell på dem utenom design, men frister nesten å kjøpe 86 nå når vi vet at den kommer med nyeste firmware.

Og ellers, noe å utsette på tv'en? Noe vi burde vite om?

Lenke til kommentar
Dem fleste burde vel komme med ny firmware som dem selger nå?

Bestilte min på Elkjøp ista jeg.fikk 87 for 13500.

Du har ingen garanti for at det er siste firmware du får...

Dette må dere sjekke opp og det gjøres ved å gå inn i service menyen. Kodene for å komme inn der kan dere finne på av-forum. Selgere og Samsung kan ikke gi dere denne koden.

M86-87 er akkurat samme tv-en, det er kun design forskjeller. M87 har en sølvbøyle nederst.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt den Samsungen i et halvt år, og har oppdaget 3 feil: Movieplus-bug, lydfeil gjennom HDMI fra CD-dekoder og grønt på skjermen via den samme HDMI-kabelen fra dekoderen, oppdaget igår. Dette tar jeg ikke så tungt, for idag ringte jeg en meget serviceinnstilt support hos Samsung og de skulle sende meg utstyr til å oppgradere til seneste firmware selv, dvs versjon 2008, var det vel(?)... Til dette får jeg en seriell kabel med cd. Har en en maskin med seriell utgang skal det ikke være noe problem å oppgradere selv. Dette utstyret skulle komme etter en uke. Får stole på at det stemmer ;) Fordelen er at man slipper å sende den inn til service, da du ikke har kontroll på hvordan tven vil bli behandlet, samt at du slipper å være uten tv'en... :)

Disse feilene skal være borte ved den siste firmwaren på tven, og dersom du vil kjøpe en nå går jeg ut ifra at den er borte. Det avhenger vel også av når selgeren kjøpte inn tv'en...alt etter mai-juni er vel greit...

Lenke til kommentar

Min firmware er 2010. Jeg sjekka på netonnet rett etter ordren min var skrevet, og da fant jeg ingen 86er igjen, så tror jeg fikk den siste. Min TV er også en såkalt xec versjon, så den vil ikke den nordiske samsungavdelingen røre hvis det blir feil med den, etter det jeg har forstått. Er fornøyd med bildet på skjermen, får xbox 360 imorgen, så da får jeg testet den enda mere.

Lenke til kommentar

"Har du seriell utgang på pcen?" spurte dama på Samsung-supporten. Ja svarte jeg og tenkte på den 5 cm brede seriell-utgangen som ofte finnes på laptoper, tilsvarende gammel seriell kabel til printere....

I går fikk jeg pakken fra Sverige som inneholdt en litt annen type seriell kabel, en som kan minne om en vga-kabel, like bred men med færre pins, 15 eller noe.

Heldigvis hadde jeg denne utgangen på den stasjonære PC-en min så det var flaks. Men CD-en jeg fikk med inneholder firmware nummer 2008. Folk på forumet har sagt at de har 2010. Hvorfor fikk jeg ikke den nyeste??? Er det noen her på forumet som kunne lagt ut den siste firmwaren et sted? Slik at en kan laste ned den siste versjonen?

Lenke til kommentar

På min tv står det :

1. calibration

2. option table (service)

Her er det noe jeg lurer på da det er flere options der, blant annet "Ready" står på off..hva er det?

"high devi" står på off hva er det?

3. White balance

4. sup-ux

5. option block

6. sgtv5810/ntp3000

7. yc delay

8. adjust

9. 12c check

10. w/b movie

11. checksum

12. reset

13. spread spectrum

er det under dette der firmware står?

Hos meg står det vertfall dette : t-tlppeumd 2007.0

t-bdpmpeus-1004

Betyr dette at jeg har 2007 firmware? vil jeg tjene noe på og eventuelt bytte til 2008/2010 eller noe?

Hvis noen vet noe ang disse pungtene jeg har satt opp så gjerne kommenter hva di er til og om jeg burde røre noe der:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...