Bryggefanten Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 For tilkopling til internett trenger jeg en antenne med USB-kopling for å kunne ta inn signaler fra nabo ca. 100 meter unna. Vet at Belkin har hatt en slik sak med ca 3 meter kabellengde. Jeg kunne ønske meg en sak med ca 5 meters lengde. Vet noen hvor man kan få tak i dette? Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Finns jo usb-forlengere jo Bedre å forlenge usb-kabelen enn selve antennekabelen, fordi usb ikke blir spesiellt påvirket av signaltap. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har du 100% fri sikt bort til naboen? 100M er langt for standardantenner og da må man ha fri sikt og få andre nettverk i nærheten. Lenke til kommentar
Bryggefanten Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Har du 100% fri sikt bort til naboen? 100M er langt for standardantenner og da må man ha fri sikt og få andre nettverk i nærheten. Har fri sikt - og nedoverbakke! Lenke til kommentar
Wollis Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Har fri sikt - og nedoverbakke! Huffda, spørs om opplastingshastigheten blir like bra. Wollis. PS Kunne ikke dy meg, men den var vel litt tørr. DS Endret 5. desember 2007 av Wollis Lenke til kommentar
Bryggefanten Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Har fri sikt - og nedoverbakke! Huffda, spørs om opplastingshastigheten blir like bra. Wollis. PS Kunne ikke dy meg, men den var vel litt tørr. DS Jo da, den var morsom den, så takk for det! Men jeg har liksom ikke helt fått noe godt svar på spørsmålet mitt, så jeg får vel vente noen dager til før jeg kikker her igjen... Men for å gjenta: Jeg har fri sikt til naboen og ingen andre kjente nettverk i nærleiken. Og luftlinja er kanskje under 100 meter også. Ekssvigersønnen min fikk inn signaler fra naboens nett når vi satt på verandaen med en Belkinantenne rettet mot huset til naboen. Signaler finnes altså, men jeg mangler en antenne! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det finnes masse billig og godt utstyr på e-bay. Antenne med 10 gangers forsterkning over dipol og USB dongle. Kjøp en 5M lang usbkabel i tillegg. Enda rimeligere men litt svakere løsning her.... Lenke til kommentar
Bryggefanten Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2007 Det finnes masse billig og godt utstyr på e-bay. Antenne med 10 gangers forsterkning over dipol og USB dongle. Kjøp en 5M lang usbkabel i tillegg. Enda rimeligere men litt svakere løsning her.... Takk for hjelpen la7dfa, jeg skal kikke på sakene når jeg får litt bedre tid! God jul! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå