Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Oversettinger av franske tekster

Anbefalte innlegg

Hei.

Skal ha fransktentamen i morra - muntlig. Da skal jeg bl.a. trekke en tekst, lese den og oversette den. Det er spesielt to tekster jeg sliter med å klare og oversette. I tillegg lurer jeg på hvordan man sier "Tolv og en halv" eller "tolv komma fem". Det er litt kjedelig hvis jeg trekker akkurat de to tekstene jeg ikke skjønner, og må oversette de. Derfor spør jeg dere.

Tekstene jeg trenger oversetting på:

Cette année, je n'ai pas de très bonnes notes: j'ai 12,5 de moyenne générale, et 13 en maths, francais et allemand. Mes parents me grondent tout le temps. Je fais du théätre et bientöt ma mère va me supprimer cette activitè, plus la télé, l'ordinateur et les sanedis chez les amies

Skjønner hovedpoenget, men ikke den direkte oversettelsen.

Je voudrais parler de quelque chose de difficile. Je voudrais savoir si c'est normal que mon père s'énerve quand j'ai des mauvaises notes. Il me gronde très fort. Ma meilleure amie dit que ce n'est pas normal. Mon père n'est pas tout le temps mèchant, mais parfois. Quand il me gronde, je pleure en silence dans ma chambre. Heureusement mes grand-parents sont là. Ils sont moins sèvéres.

Denne sliter jeg mer med enn den første.

Vet at forumet er veldig mot juks, men dette kan ikke kalles juks, men hjelp. :)

-Knut

Endret av Knewt
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ferdig med tentamen nå. Fikk heldigvis ikke de tekstene over her. Mamma klarte og å gi en noenlunde god oversetting, med den litt rustne fransken hennes, uansett. Har fått tilbakemelding på tentamen, og jeg ligger på en sterk femmer i fransk, som er det beste man kan få av fransklæreren min. (Ho sier nemlig at ho aldri skal gi, og aldri har gitt, en sekser på vitnemålet. Ikke spør meg hvorfor.)

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...