TST Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 En pc uten hverken internett eller cd-rom begynner å bli såpass sjelden at disketter begynner å utspille sin rolle spør du meg. Hva med den tradisjonelle bootdisken? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Hva med den tradisjonelle bootdisken? Den tradisjonelle boot-cden gjør nå nytten spør du meg. Og cder er langt mer pålitelige en disker (ihvertfall de du får kjøpt i dag) AtW Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 først slutter Dell med dem så følger de andre etter... Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Den tradisjonelle boot-cden gjør nå nytten spør du meg. Og cder er langt mer pålitelige en disker (ihvertfall de du får kjøpt i dag) Boot-cd er vel og bra det, så lenge du skal gjøre "standardoppgaver" som å reinstallere windows, men det finnes oppgaver som ikke WinXP CD'en er egnet til å hjelpe deg med. Partisjonering, formatering, biosoppgraderinger, Lilo-bootdisk, mm. er ting jeg synes er mer praktisk med diskett (vet man kan brenne CD'er med diverse programvare hvis man vil). Jeg har f.eks. vært med på at XP ikke ville installere seg skikkelig fra CD'n (den reboota i det uendelige i begynnelsen av installasjonen). Da (som så mange ganger før) ble en bootdisk med CDROM-drivere og de viktigste programmene redningen. En diskettstasjon koster ikke mange kronene, men er en god forsikring. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 har ikkje hatt diskettstasjon på 1 år eg Lenke til kommentar
Daron Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Ingen grunn til å fortvile... Floppy-disken, trass i alle sine mangler, er fremdeles den eneste standarden som ALLE PC'er bruker. Ja, omtrent alle har CD rom, men langt fra alle har en CD brenner.... Så intil de kloke hoder i ledelsen av de store firmaene ikke klarer å bli enig om en ny standard, så kommer nok floppyen til å overleve i mange år ennå... USB penner er ok, men man trenger et billig medium, et du har råd til å gi ifra deg, eller la ligge igjen midlertidig.. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 @ Daron sin signatur! Kor masse betalte du for den?? Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 @ Daron sin signatur!Kor masse betalte du for den?? 15,319 kroner:) jeg og han snubblet tilfeldigvis over den sammen saken, var på TG Anno 1837 Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 man trenger da ikke disketter, man har jo cd brenner, inett og nettverk og usb lagrings penn! den er jo bra! Lenke til kommentar
amilo Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg er for disketter men selfølgelig ikke i mot ny teknologi. Lenke til kommentar
Royzer Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Har ikke montert diskettstasjonen i pc'en min og først nå ser jeg hvor avhengig jeg er av den!! Lenke til kommentar
kjakangund Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Må jo si det at jeg har en diskettstasjon. Den har ikke fungert de to siste årene, og kan ikke si jeg har savnet den. Vi har vel alle forskjellige vaner når det gjelder dette, men for min del klarar jeg meg veldig fint uten Lenke til kommentar
rks Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Frykter du krise, kan du jo bestille deg et par LS-120 stasjoner (Minst et par, sånn at du har noen år). Disse er kompatible med 3.5" og kobles til en ledig IDE-port. Dermed kan du bruke 3.5" disketter selv om PCen ikke har floppy-tilkobling. Forøvrig synes jeg det er utrolig at noe så tregt og smått som 3.5" disketter har overlevd så lenge. Synes det er bra at Dell tar ansvar jeg! Lenke til kommentar
amilo Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 Till små filer er det bra med disketter til større, usb Lenke til kommentar
amylo Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 det er no helt soleklart amilo at du ikke kan legge store filer inn på ein diskett.. Lenke til kommentar
amilo Skrevet 11. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2003 JA da hermer av mitt nick Lenke til kommentar
huf Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Diskettene lenge leve! Ja, men seriøst så er diskettene ganske praktiske noen ganger, selv om de er ufattlelig treige... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 11. februar 2003 Del Skrevet 11. februar 2003 Hallooo ... Hva skal man med 0,00144 GB lagringsplass som det blir feil på av og til og er ømfintlig for magnetfelt osv. ? Eneste grunnen jeg ser til å beholde fossilen er at enkelte urgamle PC'er ikke vil boote fra CD.. og da kan det jo være greit med en boot-floppy for å prøve å fikse litt. (Eller aller helst bør nok så gamle PC'er også på dynga nå..) Ellers så brenner man bare den boot-disken man vil ha inn på CDR/CDRW og booter med den. Snart blir det vel støtte for boot fra minnekort i minnekortlesere eller USB-storage devices. (om det ikke allerede finnes) Lenke til kommentar
amilo Skrevet 12. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2003 Har hørtat en USB penn skalkommemed 40 GB hva vil den koste ?? Er den noe poeng i å ha nå!? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå