Gå til innhold

The end for disketter


Anbefalte innlegg

På en nettside står det at data produsenten dell skal slutte med diskettstasjon, hva er det de tenker på?

Disketter er det beste lagringsmediet for meg, og på skolen og alt det der.

Utviklingen må jo gå sin gang, men uansett om diskettstasjonen har eksistert siden historien begynner behøver ikke det nødvendigvis å bety at diskett er ut.....!!!!

 

[/u]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regner med at dell har tenkt på noe som erstatter...

CDRW?

Flash-kort?

"Keychain-storage"

Mye fine, og billige teknologier som kan erstatte den håpløse disketten... :roll:

Bootbart og multiplatform er mye av disse tingene.. som feks Pendrive

 

Kompis kjøpte en 256MB versjon for å frakte grafisk materiale mellom hjemme(PC) og studiet(Mac). Funker glimrende...

Håper noen av de store produsentene har mot til å faktisk gripe tak i slike teknologier og gjøre dem til standard! :woot:

Lenke til kommentar
Regner med at dell har tenkt på noe som erstatter...

CDRW?

Flash-kort?

"Keychain-storage"

Mye fine, og billige teknologier som kan erstatte den håpløse disketten...

En diskett kan brukes overalt, når som helst, uten ekstra mikkmakk. I enkelte tilfeller er det en bedre løsning på problemet, enn noe annet produkt på markedet.

Lenke til kommentar
Regner med at dell har tenkt på noe som erstatter...

CDRW?

Flash-kort?

"Keychain-storage"

Mye fine, og billige teknologier som kan erstatte den håpløse disketten...

En diskett kan brukes overalt, når som helst, uten ekstra mikkmakk. I enkelte tilfeller er det en bedre løsning på problemet, enn noe annet produkt på markedet.

 

Helt enig:)

Diskett er et must, skal du f.eks. kopiere små filer, trenger du ikke

brenne en 700mb cd, men bare bruke en Fler gangs diskett:)

Tror nok ikke alle er så dumme som Dell : P

Lenke til kommentar
På en nettside står det at data produsenten dell skal slutte med diskettstasjon, hva er det de tenker på?

Disketter er det beste lagringsmediet for meg, og på skolen og alt det der.

Utviklingen må jo gå sin gang, men uansett om diskettstasjonen har eksistert siden historien begynner behøver ikke det nødvendigvis å bety at diskett er ut.....!!!!

 

[/u]

 

Jeg regner, ut i fra det jeg har lest, med at du har en diskettstasjon, så hvorfor i all verden begynner du å mase om dette hvis det ikke kommer til å ramme deg? :roll:

Lenke til kommentar

Det du får plass til på en diskett kan du jo sende over e-post eller ftp på noen sekunder over bredbånd, eventuelt et minutt eller to på ISDN, så det er vel strengt tatt ikke noe problem....

 

Tar ofte 'med meg' mindre filer frem og tilbake fra jobb/venner men har ikke brukt disketter på flere år siden det er tilgang til internett 'overalt' hvor jeg ferdes.

 

Hvis det er litt større filer (inntil 128MB) overfører jeg dem til MP3-spilleren min, og hvis de er enda større tar jeg meg jammen råd til å bruke 3 kroner på en CD-plate... :wink:

Lenke til kommentar

Mye kan tyde på at disketten er på veg ut med høye kneløft. I dag melder PC produsenten Dell at de ikke kommer til å ha med diskettstasjoner i sine PC’r i fremtiden.

Allerede neste måned kommer de første Dell maskinene uten disketter, da kan du kun få diskettene som ekstrautstyr til maskinene. Sannsynlig vis kommer flere produsenter til å følge i dette fotsporet. Dell er allikevel ikke først ute med å kutte Floppydisketten. Det gjorde Mac for snart 5 år siden

Lenke til kommentar

Allerede neste måned kommer de første Dell maskinene uten disketter, da kan du kun få diskettene som ekstrautstyr til maskinene. Sannsynlig vis kommer flere produsenter til å følge i dette fotsporet. Dell er allikevel ikke først ute med å kutte Floppydisketten. Det gjorde Mac for snart 5 år siden

Så de kommer uten floppydisketter? Det står ingenting om at de slutter med diskettstasjon. ;)

Det du får plass til på en diskett kan du jo sende over e-post eller ftp på noen sekunder over bredbånd, eventuelt et minutt eller to på ISDN, så det er vel strengt tatt ikke noe problem....

Hva hvis en trenger filene på en PC uten tilgang til Internett?

Hvis det er litt større filer (inntil 128MB) overfører jeg dem til MP3-spilleren min, og hvis de er enda større tar jeg meg jammen råd til å bruke 3 kroner på en CD-plate...

Vil du klare å få filene fra MP3-spilleren din og inn på maskina via DOS eller et eldre system om det trengs? Dessuten dreier denne diskusjonen seg rundt filer som får plass på et par disketter. Ikke begynn å argumenter med filstørrelser opp mot det som får plass på en CD. Det sier seg selv at en ikke kan bruke disketter på ting som tar 128MB. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...