Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Alt snurrer og går men intet bilde

Anbefalte innlegg

Heisann.

cpu-Quad6600

gfx-8800gtx 768

ram-4gb ocz ram

hk-gigabyte p35 ds3

psu-chieftec 560w

Alt snurrer og går, men får ikke noe pip eller reaksjon på skjermen.

Om skjermkortet er kaputt, er det da noen fare om jeg tester det skjermkortet på en annen pc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann.

cpu-Quad6600

gfx-8800gtx 768

ram-4gb ocz ram

hk-gigabyte p35 ds3

psu-chieftec 560w

Om skjermkortet er kaputt, er det da noen fare om jeg tester det skjermkortet på en annen pc?

Hei!

Du kan nok fint teste skjermkortet i en annen maskin, skjelden et skjermkort tar kverken på andre deler. Det som slår meg som problemet her er kanskje strømforsyningen din, 560w kan diskuteres om er nok til et 8800gtx kort. Ville prøvd med noe litt kraftigere, 600w og oppover. Prøv også eventuelt å ta ut 1 rambrikke og kjør maskinen med 1 og 1 brikke. Har vært borti liknende problemer med p35 HK før, da var det faktisk det at hovedkortet ikke hadde den nyeste BIOSen, sånn at den ikke kjente igjen prosessoren; kan du prøve å få tak i en core 2 duo prosessor og teste den?

Lenke til kommentar

jeg sitter på en duo nå, litt leit å koble fra denne PC-en også, men.

edit: kan man kjøre uten cpu?

edit2: jeg har en 500w psu på denne PC-en, og gtx trenger 2stk pci-e connectors, det har ikke jeg på psu'n min.

Endret av leffern
Lenke til kommentar

Du må i allefall ha psu med 2 stk pci-e strøm kontakter... anbefaler den jeg har (se sig) eller mist.. bør ha over 600w.

vist du bare har en pci-e strøm kabel og skjermkortet må ha 2 så er det nok der feilen ligger..

litt overrasket over at det ikke kommer et kraftig pip fra skjermkortet.. når jeg koblet et 8800 gts kort for en kompis lå strøm intaket gjemt bak kortet (helt på tryne spør du meg) da så jeg den ikke å kortet peip som fan da det ikke fikk nok strøm fra pci-e slotten på hk..

Lenke til kommentar
Heisann.

cpu-Quad6600

gfx-8800gtx 768

ram-4gb ocz ram

hk-gigabyte p35 ds3

psu-chieftec 560w

Det står at hovedkortet dit støtter denne cpu etter biosversjon 2 (rev 2), kanskje må du flashe bios med ein anna cpu først??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...