OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Jeg på utkikk etter en 9" eller større samekniv som ikke koster alt for mye. (under 1000kr) Er det noen som har anbefalinger? Vurderer en Strømeng 9". Er dette et bra kjøp? Endret 5. desember 2007 av tonna Lenke til kommentar
Grimnar_ Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Har kjøpt Strømeng 8" (KS8F). Dette er med fingervern, noe som jeg setter pris på. Er veldig fornøyd med denne. Tror den kosta 700 på xxl Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Har selv 9" Strømeng uten fingervern, veldig bra kniv. Lenke til kommentar
ingos Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Strømeng er en bra samekniv du vil ha mye glede av og den anbefales, jeg har hatt min siden 1986. Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 30. januar 2008 Del Skrevet 30. januar 2008 Strømeng anbefales på det sterkeste, har 8" med "søring-vern" Betalte 650 inkludert gravering da de besøkte velferden i militæret. Lenke til kommentar
Gunslinger Skrevet 31. januar 2008 Del Skrevet 31. januar 2008 Det finnes bare ein samekniv og det er den fra Strømeng alt ana er bare etterliggning... og viss du ska kjøpe, så kjøp 9"eren med karbon stål, og skaft i masur bjørk, og få den gravert med en gang, fordi de er veldig atraktive hehe.. Lenke til kommentar
Perazzi Skrevet 1. februar 2008 Del Skrevet 1. februar 2008 Den som de har på Magasinet i Drammen skal visstnok være veldig bra, har dog ingen erfaringer med den selv. Lenke til kommentar
Equalitor Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Er det ikke mulig å få en Strømeng 9" i svart antirust og kanskje fingervern? Vil ha en virkelig "chopper" som også tar litt tykkere grener, om ikke folk mener 8'ern hugger greit nok? Lenke til kommentar
fedtcreme Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Bruker min 8`er som øks i felt, fikk denne utlevert som personlig utrustning i forsvaret og prøvde denne grundig. Så bra at jeg kjøpte privat et halvt år før dimm. Hadde aldri trang til noe større. Lenke til kommentar
Equalitor Skrevet 7. februar 2008 Del Skrevet 7. februar 2008 Oki, takk Fedtcreme Har uansett ikke holdt en i hånda ennå og kjent på vektfordelinga, men løper til butikken snart. Lenke til kommentar
Equalitor Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Det ble en Strømeng 9" til 650 på XXL! I tillegg til billigere pris får man også kjempegod huggkraft. Får være ekstra påpasselig med smøring og kanskje fikse meg selv eget "søringvern" med tiden. Hva har man kreativitet for Edit: Husk at 8"ern kommer med annerledes slire med borrelås, for de som vurderer. 9"ern [lærslire] henger fritt mens 8"ern festes direkte inn på beltet. Endret 16. februar 2008 av Skyrim Lenke til kommentar
kristian76 Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Sukk, ja her er jo valgets kval, 9" uten beskyttelse som heger fritt med langt og bra blad. Eller kan du velge 8" med fingervern og godt feste til beltet. Vanskelig Lenke til kommentar
Quote Skrevet 18. mai 2008 Del Skrevet 18. mai 2008 Brusletto har knivblad. Du kan jo lage sjølv? Er ikkje så vanskelig. http://www.brusletto.no/index.php?artikkel...0&ledd2=298 - Du kan leite vidare i menyen til venstre. Utan å sei noko med sikkerheit, så trur eg den der kostar under 500 kroner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå