weld Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hei Jeg har satt opp en frame som jeg bruker til mal for sia. Jeg har en cell i midten av tabllen hvor jeg vil ha en frame. Men der kommer problemet. Hvordan? Altså hvordan adder jeg en frame i en table cell? Takk Mvh Kristian Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 På akkurat samme måte som om det ikke hadde vært i en tabell. <table> <tr><td><!-- frame her --></td></tr> </table> Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hvis det er frameset han snakker om er det en helt annen greie. Uansett vil jeg verken ambefale frameset eller iframe. Lenke til kommentar
weld Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) <table class="nummer1" border="0" colspan="3" width="1000" height="1200" align="center"> <tr> <td class="tekst" colspan="3" height="150" bgcolor="#808080"></td> </tr> <tr> <td class="tekst2" width="180" bgcolor="#D3D3D3" align="top"> </td> <td> <!--I DENNE CELLEN VIL JEG HA FRAMEN--> </td> <td width="180" bgcolor="#D3D3D3"></td> </tr> <tr> <td colspan="3" height="100" bgcolor="#D3D3D3"></td> </table> Bare se bort i fra CSSen. Jeg vil altså bare ha en enkel frame, ikke flere. Takk Endret 5. desember 2007 av weld Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hvis du er så sta at du ikke vil høre på fornuft så legg den pokkers framen din i den cellen da. Lenke til kommentar
weld Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Hva anbefaler du å bruke da istedenfor frames? Lenke til kommentar
alec1 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Slik gjør du det <table class="nummer1" border="0" colspan="3" width="1000" height="1200" align="center"> <tr> <td class="tekst" colspan="3" height="150" bgcolor="#808080"></td> </tr> <tr> <td class="tekst2" width="180" bgcolor="#D3D3D3" align="top"> </td> <td> <iframe src="http://www.diskusjon.no" /> </td> <td width="180" bgcolor="#D3D3D3"></td> </tr> <tr> <td colspan="3" height="100" bgcolor="#D3D3D3"></td> </table> Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Hva anbefaler du å bruke da istedenfor frames? Et PHP include script Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Bare se bort i fra CSSen. Hvilken CSS? Frames og iframe er sett på som dårlige måter å gjøre ting på, fordi de bryter med en del prinsipper, som at en webside er én side -- og ikke flere. Dette får store følger for blant annet søkemotorindeksering, visning på mobiltelefoner/håndholdte skjermer og "screen readers". Alternativ kan være å bruke et serversidespråk, for eksempel et PHP-include-script, slik som Equerm nevner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå