aamis Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 hva er det verste som kan skje ved overklokking av fsb og multiplier ? Lenke til kommentar
trøls Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 At maskina sprenger. Selv om sjansen er tilnærmet null, er det vel det verste som kan skje? Lenke til kommentar
Noldus Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 normalt hvis du overklokker for mye, vil ikke maskinen boote, men hvis du er riktig uheldig så kan maskinvaren bli ødelagt.... i verste fall kan maskinen sette fyr på seg sjøl i protest mot microsoft... :razz: Lenke til kommentar
galdurah Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Overklokker du steg for steg, så er det værste som kan skje at windows ikke vil boote. Dersom du setter opp fsb og multiplier ganske masse med en gang, kan det hende at du ikke får opp bootmenyen en gang. Da må du restarte cmos manuelt.... Ganske kjedelig kan jeg tenke meg.. Ved masse fsb-overklokking kan du i værstefall ødelegge minne, pci og agp kort har jeg hørt. Beste rådet jeg kan gi til deg er å overklokke i steg for steg. Da skal du være ganske sikker på at ingenting skjer (så lenge maskinen er stabil) Lykke til :smile: my specs: A7M266 tbird 1400@1607 (153*10.5) 1*512 mb 2100ddr cl2 gainward gf3 golden sample 239@540 Sb live! 5.1 player 3com ethernet 19" Hansol 910p Taisol cgk76002+funnel+80mm papst 2*80mm casefans i et chieftec fulltower. cpu idle 43 grader max 53 grader kab temp 24 grader Lenke til kommentar
aamis Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 hmm.. Hvis jeg må resete cmos, tar jeg bare ut bateriet (mener å ha hørt det noen plass). ? Lenke til kommentar
TVPR Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Litt vel tungvindt, lettere å resette den med en jumper som du flytter litt rundt på... hvor den er kommer an på hovedkortet, men ofte i nærheten av batteriet. Sjekk hovedkortmanualen din. Flytt jumperen fra de to pinnene den står på til de to andre, så tilbake igjen. Så kobler du til strøm, slår på maskina etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå