Gå til innhold

Enermax Galaxy 1000W

Anbefalte innlegg

Hei skal pøse på med harddisker og 2-4 3d kort innen februar. Og trenger derfor denne strømforsyninga STERKT.

Men de slappe netshoppene i norge har ikke denne lenger. Og virker som at de nekter å ta den inn og.

Eneste jeg fant den hos var pixmania.com men de driver ikke fra norge så skepsisen hamrer inn. Noen som har et sted å anbefale å kjøpe den. Prisen skal maks gå opp i 2.500kr -frakt ofc ;)

Takker så veldig. Er det noen som sitter på en lite brukt Galaxy 1000w så vil jeg gjerne se på saken ;)

-Elsk på 0.01% differanse på 12V rail :dribble:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Du får kjøpt denne hos http://www.pixmania.com (ja de sender til norge), kjøpte min der selv for ett par uker siden, å det gikk helt fint, litt pussig at de ikke dukker opp i prisguiden egentlig når de har den strømforsyningen men men, de har både 850W og 1000W versionen på lager :)

Det er forøvrig den nye DXX versionen de selger (den med 8-pins PCI-E kontakter)

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar
Eller MIST 1000W. :)

1695 hos Microplex.no og en effektivitet tett oppunder 90 % under vanlig bruk. :)

Drit i mist da! har mist 600w, men det er til low end systemet mitt :D

Highend systemet mitt SKAL være high end, altså Enermax :)

Enermax har "evig" med tilkoblingsmuligheter, noe som nesten ingen andre psu`er har. Har ikkje sjekka ut hvor mange sata kontakter pc power and cooling har, men men.

finner ikkje dxx versjonen på pixmania.com. Finner bare

ENERMAX PC Adapter Galaxy EGA1000EWL 1000W

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Eller MIST 1000W. :)

1695 hos Microplex.no og en effektivitet tett oppunder 90 % under vanlig bruk. :)

Drit i mist da! har mist 600w, men det er til low end systemet mitt :D

Highend systemet mitt SKAL være high end, altså Enermax :)

Enermax har "evig" med tilkoblingsmuligheter, noe som nesten ingen andre psu`er har. Har ikkje sjekka ut hvor mange sata kontakter pc power and cooling har, men men.

finner ikkje dxx versjonen på pixmania.com. Finner bare

ENERMAX PC Adapter Galaxy EGA1000EWL 1000W

Jepp, det sto bare "ENERMAX PC Adapter Galaxy EGA1000EWL 1000W" når jeg bestillte , men det var DXX versionen jeg fikk.

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Enermax er langt ifra verdens beste strømforsyning når det kommer til effektivitet ved full load. PC Power & Cooling er langt bedre på spenninger enn Enemax, og etter min mening er den og TT PSUene kanskje ett bedre valg enn akkurat Enermaxs Galaxy serie.

MIST er ikke et dårlig valg. Mye for pengene å hente der faktisk. Effektiviteten er tett oppunder 90 % ved normal bruk, og det er ikke verst på en så billig PSU. Enermax sin er oppgitt til å være 85 %, noe som slettest ikke er dårlig, men når man tenker på hvor mye man må legge ut for å få en slik "high-end" PSU, så er det rett og slett ikke verdt etter min mening. ThermalTake har også gode PSUer. 87 % effektivitet ved normal last, og det er testet og bevist. Leverer mer stabile spenninger enn Tagan for eksempel. :)

Er enig i at Enermax PSUene ser heftige ut, og er det også. Men etter min mening betaler du for mye mer enn det du får. :)

Mvh LockBreaker :)

Denne er også et godt valg. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Har jo en Enermax 850w da. Er storfornøyd med den. VELDIG mange tilkoblingsmuligheter, noe som er viktig for ensom har "et par" harddisker :)

Om en psu er littegranne mere effektiv enn min byr jeg meg ikkje om, for meg er tilkoblingsmulighetene pri nr 1.

En annen grunn for at jeg sverger til enermax, er at jeg har hatt 3 enermax før, og ingen har sviktet, de har bare blitt for små :p

Lenke til kommentar

Takker for alle svar hittil og så vil jeg gi en del svar på det litt offtopic som dere drøfter om ;)

Takk for at noen tar dette seriøst og kommer med anbefalinger og PCP&C strømforsyninger som er rykende gode i prinsippet. Eneste som gjør at jeg ikke vil kjøpe denne er at den ikke er modulær, og det er noe jeg faktisk trenger.

Selvom jeg vet at enermax har en hybrid type på modulær fronten typ: Halv Modulær.

Og så er det blant annet den 5 og siste 12V railen. "Tro meg det jeg tenker å bygge så kommer slikt godt med."

Ikke bare det heller men slik jeg ser på review's og tester så har Enermax kvalitets komponenter I MENTE!......

Og dette er en psu jeg vil skal fungere nogsålunde etter 2-3 år som om når jeg kjøpte den "NESTEN ;)"

-Så når folk kommer å reklamerer for mist.... vel...... den holder 1-2 år *_^

Nå gleder jeg meg til å se den nye PSU til OCZ som man kan veksle på rail's.... Er litt redd på hva slags bekostning av ytelse det har. Men får bare vente å se ;).

Men kanskje det blir en PCP&P.... pixmania kjøper jeg ikke en flis av grunnet dårlig erfaring fra servicen i frankriket...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...