LarsCB Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Hei! Jeg forsøker å få til følgende: Webside A: Hente ut data fra en tabell og flytte dem over i et temporært recordsett. Webside B: Vise og oppdatere det temporære recordsettet. Webside C: Flytte nye og endrede oppføringer i det temporære recordsett over i tabellen. Jeg ønsker altså ikke å oppdatere tabellen direkte før etter at alle endringer i Webside B er gjort. Websiden lister opp alle oppføringene. Og det er mulighet for å endre hver enkelt av dem. Dette var ikke så enkelt å forklare, men håper det er forståelig På forhånd takk! -LarsCB- Endret 10. mars 2008 av LarsCB Lenke til kommentar
tZar Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hvis du legger hele recordsettet i session burde ikke det være noe problem, om det er lurt å gjøre det slik er noe annet, men det var ikke det du spurte om Lenke til kommentar
LarsCB Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Takk for svar Jeg har forsøkt det, med noe varierende ressultat. Har også lest anbefalninger om å ikke benytte session variabler for recordset. Kanskje jeg lager en temporær tabell i db istedet for Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Snakker vi store mengder data vil nok en temp tabell eller lignende være en idé. Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Snakker vi store mengder data vil nok en temp tabell eller lignende være en idé. Og hvordan har dere tenkt at den temporære tabellen skal overleve at connection til databasen lukkes? Dere hadde vel ikke tenkt å ha en åpen connection lagret i en session variabel? Lenke til kommentar
tZar Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Snakker vi store mengder data vil nok en temp tabell eller lignende være en idé. Og hvordan har dere tenkt at den temporære tabellen skal overleve at connection til databasen lukkes? Dere hadde vel ikke tenkt å ha en åpen connection lagret i en session variabel? Du kan også velge å lese det med at man har en vanlig tabel med temporære data, ikke nødvendigvis en temporær tabell. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Det var vel egentilg det jeg mente. Poenget mitt med en "temp tabell" er "en tabell som inneholder midlertidige data" Lenke til kommentar
LarsCB Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Snakker vi store mengder data vil nok en temp tabell eller lignende være en idé. Og hvordan har dere tenkt at den temporære tabellen skal overleve at connection til databasen lukkes? Dere hadde vel ikke tenkt å ha en åpen connection lagret i en session variabel? Jeg fant en guide som forklarte dette med åpne connections og temporær lagring i session variabel, men siden jeg leste andre plasser at man ikke burde gjøre dette lot jeg være. http://www.devguru.com/features/tutorials/...utDisconnRS.asp Men jeg kjører på med temp tabell i db det fungerte utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå