Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg forsøker å få til følgende:

Webside A: Hente ut data fra en tabell og flytte dem over i et temporært recordsett.

Webside B: Vise og oppdatere det temporære recordsettet.

Webside C: Flytte nye og endrede oppføringer i det temporære recordsett over i tabellen.

Jeg ønsker altså ikke å oppdatere tabellen direkte før etter at alle endringer i Webside B er gjort.

Websiden lister opp alle oppføringene. Og det er mulighet for å endre hver enkelt av dem.

Dette var ikke så enkelt å forklare, men håper det er forståelig :)

På forhånd takk!

-LarsCB-

Endret av LarsCB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Snakker vi store mengder data vil nok en temp tabell eller lignende være en idé.

Og hvordan har dere tenkt at den temporære tabellen skal overleve at connection til databasen lukkes? Dere hadde vel ikke tenkt å ha en åpen connection lagret i en session variabel?

Du kan også velge å lese det med at man har en vanlig tabel med temporære data, ikke nødvendigvis en temporær tabell.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Snakker vi store mengder data vil nok en temp tabell eller lignende være en idé.

Og hvordan har dere tenkt at den temporære tabellen skal overleve at connection til databasen lukkes? Dere hadde vel ikke tenkt å ha en åpen connection lagret i en session variabel?

Jeg fant en guide som forklarte dette med åpne connections og temporær lagring i session variabel, men siden jeg leste andre plasser at man ikke burde gjøre dette lot jeg være.

http://www.devguru.com/features/tutorials/...utDisconnRS.asp

Men jeg kjører på med temp tabell i db :) det fungerte utmerket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...