Gå til innhold

Nye filmer fra No More Heros

Bear^

Anbefalte innlegg

Okai!

Dette hypede spillet måtte jeg jo prøve so here goes.

Førsteintrykket var rett og slett WTF.

Grafikken er på Playstation 1 nivå, men virker nesten som utviklerne har laget det slik med vilje.. Kanskje en parodi.. vet ikke jeg.

Men hvis vi ser bortifra den elendige grafikken så var faktisk gameplayet ganske så kult.

Etter en times tid var jeg faktisk for første gang litt småhekta på et wii spill.

Slossingen synes jeg er veldig morro, men imellom all slossing så har de jo selvsagt smørjet inn "sandkasse" elementer som fungerer så dårlig som det kan fungere.

Styringen er elendig, kartet er elendig (ikonene flytter på seg hele tiden, henger ikke på greip) og det er ikke så morro å bære kokosnøtter for å få penger til å sloss mer.

Cut scenes har vært artig foreløbig.

Hadde de kutta ut det sandkasse greiene hadde spillet vært topp!

PS1 grafikken ødlegger faktisk heller ikke spillet, det passer faktisk ganske så bra inn i det hele.

Helt klart et spill som skiller seg positivt ut på wii, men kunne like godt vært et spill til 10$ på Xbox Arcade hvis man ser bortifra hvordan kontrollene virker :)

Dette er da min subjektive mening.

Bye

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fatter ikke hvordan så mange anmeldere har klart å komme fram til en positiv konklusjon. Selv om jeg forstår at spillet setter stil over substans, klarer jeg ikke å ikke bli skuffet over total mangel på tyngde. Kamp-scenene er såvidt bedre enn den jevne 3. person lisens-actionspill, men når man i tillegg må pine seg gjennom de brutalt dårlig gjennomførte by-scenene, er ikke dette en over middels god tittel. Og på toppen av det hele er den europeiske versjonen tømt for alt av blod og lemlestelser :(

Lenke til kommentar

Utrolig mange uenigheter rundt dette spillet ser jeg. Hos meg har det klaffet 100% og hevder seg i toppen av Wii-spillene.

Når det gjelder jobbsystemet og at "det er kjedelig å bære kokosnøtter". Det er akkurat slik det er! Travis skal portretteres som en helt vanlig person som ikke får noe gratis i livet. Vanlige mennesker må gjøre drittjobber for å få litt cash - det samme må han. Dette spillet MÅ ha sære elementer for å fungere, og om det inkluderer småkjedelige jobbe bryr det meg ikke - rett og slett fordi de bidrar til å holde historien og hele greia på greip.

Lenke til kommentar
Er det helt bekreftet at No More Heroes blir sensurert her i Europa? Hvem faen er det som eventuellt har bestemt det?? Blir så forbanna sur hvis det blir sensurert, virker jo helt fantastisk å dele fienden i to og se på blodet som spruter ut! Virker nesten som halve opplevelsen med spillet. Og endelig et tredje-parts som:

1. Faktisk har fått gode kritkker

2. Mer "hardcore" enn 90 % av alle de andre Wii-spillene

3. Ikke er noe mini-spill-veivingmedarmene-trenings-skit

I denne sammenhengen så har faktisk ikke spillet blitt sensurert. Europa får som sagt bare samme versjon som Japan. Blodet er lagt til for det amerikanske markedet. Så amerikanerene og meg får vel en versjon med omvendt sensur.

Vel, i dette intervjuet sier Suda 51 at den amerikanske versjonen er nærmest hans originale visjon.

Slik jeg ser det prøver de bare å pynte på det faktum at versjonen vi får faktisk er sensurert.

Lenke til kommentar

Noen som har runda spillet som kan fortelle meg om man etter at man har slått siste boss kan gå fritt rundt i byen på samme filen og samle t-skjorter og diverse, eller "låser" filen seg slik at man ikke lenger kan spille på den?

Lenke til kommentar
Noen som har runda spillet som kan fortelle meg om man etter at man har slått siste boss kan gå fritt rundt i byen på samme filen og samle t-skjorter og diverse, eller "låser" filen seg slik at man ikke lenger kan spille på den?

SPOILER:

Jeg fikk valget mellom å gå tilbake til byen, men siste boss er ikke siste egentlig, men vet ikke hvordan du møter han siste, muligens pga jeg aldri gikk tilbake til byen.

Endret av lyon
Lenke til kommentar

Etter å ha rundet spillet får du en "cleared" save. Fra denne kan du starte et nytt spill (dvs. fra Rank 11), men du beholder alt av våpen, klær, utstyr og stats. Det er visstnok noen andre bonuser hvis man spiller gjennom spillet på nytt (concept art, etc), men dette kan jeg ikke bekrefte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...