gecho Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 "AMD tapte i forhold til Intel i 2002 sett under ett." " Det er ikke oppløftende tall for AMD. Markedsandelen deres er på 11,6%, mens Intel kan smykke seg med 86,8% markedsandel." Sitat HjemmePC. Vel, - jeg syns Intel-prosessorer er greit jeg. Men hva er det med dere AMD-fans? Det er jo mange av dere her, - er dere gjerrige eller? Dere kjøper jo nesten ingen ting i forhold til oss som benytter Intel ... Og da går det jo dårlig med leverandøren deres . Er dere virkelig så dårlige supportere? Eller er dere egentlig bare få og skjeldne? Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 vi kjøper mange cpuer, men det er de store firmaene som dell, ibm siemens som må skifte til amd der er de store salgene ligger Lenke til kommentar
john_a Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 vi kjøper mange cpuer, men det er de store firmaene som dell, ibm siemens som må skifte til amdder er de store salgene ligger Vise ord... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 vi kjøper mange cpuer, men det er de store firmaene som dell, ibm siemens som må skifte til amdder er de store salgene ligger *kremt* liker ikke å måtte si dette, men Compaq har AMD cpu'er i flere av sine maskine, men resten av prdusentene bør sjerpe seg... de satser bare på intel jo.... Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 "AMD tapte i forhold til Intel i 2002 sett under ett." " Det er ikke oppløftende tall for AMD. Markedsandelen deres er på 11,6%, mens Intel kan smykke seg med 86,8% markedsandel." Sitat HjemmePC. Vel, - jeg syns Intel-prosessorer er greit jeg. Men hva er det med dere AMD-fans? Det er jo mange av dere her, - er dere gjerrige eller? Dere kjøper jo nesten ingen ting i forhold til oss som benytter Intel ... Og da går det jo dårlig med leverandøren deres . Er dere virkelig så dårlige supportere? Eller er dere egentlig bare få og skjeldne? *kremt* hva benytter alle pakke produsentene på hk'et? kanskje intel? det er nesten bare vi som setter sammen det hele selv som kjøper AMD og da blir markhetsandelen tilsvarende dårlig... Lenke til kommentar
albe Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Ja, jeg lurer på hvordan markedsandelene ser ut hvis man bare ser på løs-komponent-salget. Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Ja, jeg lurer på hvordan markedsandelene ser ut hvis man bare ser på løs-komponent-salget. Total AMD dominans! Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Ja, jeg lurer på hvordan markedsandelene ser ut hvis man bare ser på løs-komponent-salget. Total AMD dominans! Ikke i prosent av kroner. Jeg kjøpte akkurat tre AMD prosessorer, og brukte 1000,- mindre enn en kamerat som kjøpte en Intel prosessor. Jeg tror det er Intel som tjener mest penger på løssalg, men AMD som selger flest. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg er litt skuffet over AMD nå ja... Visst Barton ikke er mye futt i så blir det mye Intel dominans fremover i dette året... Men men, kanskje de har noe hemmelig på lur i et lite skur i rocky mountains... (AMD UBERATHLON...) Lenke til kommentar
CS_eR GøY Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Egentlig er dette dårlig for konkurangse og priser men egentlig lager intel bra og stillegående cpur som kan klokkes høyt. har selv en amd 1800xp som er dønn stabil og mere enn rask nokk til mitt bruk men jeg tror min neste cpu blir en intel fordi de ligger litt foran amd for øyeblikket. Lenke til kommentar
venomzorg Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 tror det er flere som har amd en intel på hw.no, finnes det en poll på det?! ellers må vi starte en! rett og slett, har du amd eller intel? selv om da kommer det sikkert mange noobs med dårlige kommentarer :/ Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 hvis Dell, Compaq, HP, Siemens osv. hadde laget pc'r med amd cpu'er ville de jo alikevell fått lavere priser fra Intel som ville prøvd å skvise ut AMD, og AMD gjort det samme, som kanskje ville resultert i lavere priser til oss som bygger selv ...bare en liten teori Lenke til kommentar
wola Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 For å være helt ÆRLIG, så synes jeg disse AMD vs INTEL postene er ganske idiotiske... ingen konklusjon kommer utav dem fordi alle er så forbannet stae. Og alle sier sin mening som ofte er HELT FEIL, og overser andre fakta som kommer fra motparten sin side som gjerne motbeviser det en har sagt... Men jeg klarer ikke holde meg unna når det står "intel vs amd" på en post Surfet theinquirer i går og snublet over denne artikkelen; http://www.theinquirer.net/?article=7641 der en IBM talsmann spår amd sin død innen de fem neste årene... Men for all del, det han sa der kan være like idiotisk som det blir sagt her inne Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 En ansatt på en lokal dataforretning sa en dag til meg at visst man skulle bygge 40 maskiner, 20 med P4 og 20 med XP+, så ville alle P4 maskinene fungere fint og ca. 3 XP+ maskiner streike eller være veldig ustabile pga. cpuen... Hva sier dere til dette? Visst dette er virkeligheten så blir ikke XP+ så veldig fristende for dataleverandører (dell og alle disse...) Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det kan jo hende at de som lager "Elkjøp-maskiner" vil ha de prosessorene med flest mhz, altså P4. Hvis folk som ikke vet bedre har valget mellom en XP med færre mhz og samme pris som en P4, vil de nok velge Pentiumen. Det er vel ikke så rart hvis folk tror at flere mhz=mere ytelse. Mange som har fortalt meg hva slags PC de har, har sagt "jeg har en 1400" eller noe sånt. En annen ting er at Pentium er et svært kjent merkenavn, der har nok Intel en til fordel. Folk har hørt om det, og vil kanskje derfor velge det framfor AMD, som er "ny i gamet", i den forstand at folk kanskje ikke har kjennskap til merket. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 men egentlig lager intel bra og stillegående cpur som kan klokkes høyt. For det første så er alle CPU-er stillegående. Faktisk lydløse vil jeg si. Det som bråker er CPU-kjøleren! (kjøleribba er også lydløs, det er selve vifta som bråker.. dah :smile: ) Og de nyeste Intelprosessorene med > 2,5GHz er søren ikke kalde. De trenger minst like bra kjøling som AMD sine. Hilsen überklokket T-bird @ 34 grader idle PS. Jeg favoriserer verken Intel eller AMD. Jeg mener begge prosessorene har positive og negative sider. Blir et personlig valg hva man velger! Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 grunnen til at pakke-pc produsentene velger intel er at de der har flere Mhz og vise til. og det er jo egentlig lurt av intel og bare kjøre Mhz for de fleste som kjøper seg data, har INGEN anelse om hva som foreår inne i pc'n, de bare vet at jo høyere MHz/Ghz er best. og da vinner Intel. Jeg liker Mhz til AMD mye bedre, for det er jo egentlig de som gjør mest fremmskritt, men det var kanksje dumt av dem og hoppe av Mhz løpet helt for da taper de pakke-pc dealene sine. for vis selgerne også bare viser til pr-ratingen til AMD i reklame så kan de bli stemplet som feil innformasjon. og da kan de saksøkes. SYnd for AMD, men jeg håper virkelig de klarer det med Athlon64. Jeg trur, og jeg HÅPER AMD tar innersvingen på Intel og prescott der. jeg vet jeg skal ALLTID kjøpe AMD, det har aldri vært tvil. men all kreditt til intel for de lager bra prossesorer, det kan ingen motbevise. Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 orka ikke dille med festet til kjøleribben på amd... og å finne en stille amd vifte koster penger. kjøpte intel, vet ikke om det var smart da kan godt hende at barton blir en skikkelig slager får se hva de klarer å hoste opp Lenke til kommentar
wola Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 En ansatt på en lokal dataforretning sa en dag til meg at visst man skulle bygge 40 maskiner, 20 med P4 og 20 med XP+, så ville alle P4 maskinene fungere fint og ca. 3 XP+ maskiner streike eller være veldig ustabile pga. cpuen... Hva sier dere til dette? Visst dette er virkeligheten så blir ikke XP+ så veldig fristende for dataleverandører (dell og alle disse...) tror du _alle_ sier det? jeg har faktisk vert borti en annen artikkel på overclockers.com der de hadde intervjuet flere datamaskin "workshops" i cannada og usa som satt sammen pc'er til firmaer (og da er det snakk om _mange_ pc'er). Der hadde de spurt bla. hvordan forholdet (amd:intel) på doa mellom de forsjellige prosessor produsentene. Det viste seg å være jevnt, altså amd sine prosessorer er faktisk like stabile som intel sine tror du skal finne frem denne artikkelen (som ble postet i desember på overclockers.com), printe den ut, gi den til han fyren på den lokale dataforetningen og si "in your FACE"!!!! Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Ikke kom med noe "AMD dauer snart, dem har jo nesten ikke noe andel i markedet", det har vært saken lenge for AMD. Dessuten selger dem andre ting en CPU'er, AMD har kommet seg kanskje fort inn i gamet. Jeg ser oftere pc'er med AMD prosessorer i seg nå enn før, for dem er billigere og yter veldig bra. Flere og flere blir oppmerksom på dette med PR-ratingen deres og i tillegg koster de maskinene ofte mindre. AMD blir nok å leve en god stund til, men det er mye opp til Hammer og Barton osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå