Anterialis Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Denne venstre kanalen skurrer veldig hele tiden, og er særlig irriterende når jeg ikke spiller noe lyd eller noe som kan overdøve denne skurringa. Hva kan slik skurring komme av? Jeg har prøvd å endre kanalene ved å sette h. høyttaler inn i venstre og omvendt, men skurringa følger bare høyttaleren som er koblet inn i venstre kanal på forsterkeren (forsterkeren = basskassa), altså det er ikke noe galt med høyttaleren. kan det komme av at forsterkeren sitter på gulvet rett ved veldig mange andre kabler og strømledninger, at det blir forstyrelse her? Har prøvd å endre plassering, uten hell.. Er det noen som vet hva jeg snakker om og hva problemet mitt skyldes? Jeg mener å huske at dette har kommet gradvis, men har levd med problemet i noen år nå. Men nå vil jeg kvitte meg med problemet en gang for alle. På forhånd takk =) Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Lyden er konstant i venstre kanal, samme hvilken høyttaler du bruker der? Da er det enten noe feil på utgangen til "forsterkeren", dårlig kontakt en vei, eller så er det rett og slett en komponent inni boksen din som er ødelagt. Jeg ville prøvd å gå over alt av kabler og sjekka at kontakten var god, og deretter prøvd med andre høyttalere eller hodetelefoner. Det at ledningene til anlegget ligger bland mange andre strømførende kabler skal ikke virke inn på den måten du sier. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Ja det stemmer. Men det som er merkelig, er at når jeg kobler til hodetelefoner, så skurrer det ikke lenger. Slik fungerer oppsettet: Jeg har en basskasse som fungerer som forsterker. Den har tilkoblet en strømkabel (til stikkontakten), universaltilkobling til volumjustering (som har mic inn og øretelefoner inn) en stereojack som går til lydkortet på maccen, og sist men ikke minst to monojacker til hver høyttaler. Når jeg putter inn et hodetelefonsett til volumkontrolleren (som er koblet til forsterkeren med en universalkabel som ligner på en s-videokabel) skurrer det ikke lenger. Da er lyden perfekt. Da lyden nå går via universalkabelen og ikke phonoinngangene, regner jeg med det er noe galt med den venstre phonoinngangen på forsterkeren. Hva kan jeg gjøre med dette selv evt? Hva kan det være som er feil? Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har du prøvd å sette høyre høyttaler på venstre phonoutgang for å se om det er utgangen som er kaputt? Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg tenker det er noe galt i effektforsterkerdelen til settet, eller at utgangen er dårlig. For eksempel at den har blirr brukt slik at loddingen har løsna, og det er dårlig kontakt. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 .Marcus) Ja jeg har sjekka, det er ikke noe med ledningen til høyttaleren eller noe sånt noe, må være i forsterkeren Bluum) Ok, takk for svaret =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå