Gozarpz Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Har tenkt ut en løsning jeg tenkte å få ordnet til et dataprty vi skal ha. Jeg har ikke så mye erfaring med programmering/websider, så søker hjelp her. Vi har altså en kiosk, hvor maten bestilles, og vi har et kjøkken, hvor maten lages. Vi har alltid hatt problemer med oversikt på bestillinger, siden de blir skrevet på en lapp, og glemt utstrøket osv. Et annet problem er at deltagerne ikke henter maten når den er ferdig( vi må drive å rope ut i mikrofonen..) Så, jeg kunne tenk å fått til et "system" hvor vi har en pc med tastatur og mus i kiosken, som den som står i kiosken velger hva som skal lages når noen bestiller det. Et eksempel: En deltager kommer og skal ha en Grandiosa. Deltageren betaler, og den som står i kiosken trykker på, eller skriver Grandiosa i systemet, og evt skriver inn deltagernr eller bordnummer. En pc står på kjøkkenet, som viser bestillinger som skal lages. Denne vil nå vise "Grandiosa" og evt tid bestillt og bord/deltagernr. Den som står på kjøkkenet fikser pizzaen og når den er ferdig blir denne tatt med til kiosken, hvor det kan trykkes "ferdig" eller noe på "Grandiosa", den vil da forsvinne fra skjermen på kjøkkenet, og evt dukke opp på en skjerm utenfor kiosken, med bord/deltagernr(denne biten er jeg usikker på hvordan skal fungere i praksis..). Jeg lurte på om det kunne fikses enkelt ved hjelp av database, form og autorefresh av en side på kjøkkenet/utenfor kiosken? Endret 5. desember 2007 av Gozarpz Lenke til kommentar
Arne Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Ja, dette skal gå kjempegreit med PHP! Lenke til kommentar
Gozarpz Skrevet 6. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2008 Jeg har enda ikke rukket å satt meg inn i det, og prøvd å fått det til. Hvis dette ikke er vanskelig, fins det noen engler som kan kladde ned noen hint? Slik at jeg kommer igang? Jeg har brukt litt php, så har en smule erfaring, men det er så lenge mellom hver gang jeg bruker det. Har fått satt opp webserver med php og mysql no hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå