grauen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Hei Jeg har fått lov å ha en salgsutstilling på plassen jeg jobber. Det er et villmarkssenter, der villmarksfolk og vanlige folk kommer for å spise. (samt andre aktiviteter) Jeg tenkte å ha den i påska for da er det mest folk der. Dette er da naturbilder fra området. Men jeg har aldri hatt en salgsutstilling før og lurer veldig på hvordan jeg bør gå frem. Blant annet hva jeg kan selge bildene for og hvor stort format jeg bør ha dem i Det jeg har kommet frem til selv er ca. 20 x 30 i en ramme der paspartur kommer i tillegg. Så kostnad per bilde kommer da på ca 300 med fremmkalling og kjøp av ramme. Men fortsatt usikker på pris og syns det ville vært greit å høre andres mening om hva som er normalt =) Noen av bildene jeg skal stille ut og forhåpentligvis få solgt ligger her (naturbildene uten dyr og mennesker) http://grauegrauen.deviantart.com/gallery/ Håper noen kan hjelpe meg Endret 5. desember 2007 av grauen Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Fant du ut av dette ? Ville regne med at du kunne ta ca 600-750 pr stk, avhengig av opplag. Da antar jeg at du er uten formell bakgrunn. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 1. januar 2008 Del Skrevet 1. januar 2008 Fant du ut av dette ? Ville regne med at du kunne ta ca 600-750 pr stk, avhengig av opplag. Da antar jeg at du er uten formell bakgrunn. Hvilken bakgrunn han har er irrelevant. Bildene blir ikke bedre av at fotografen har betalt for opplæringen sin. Et par tusen kroner ink innramming er ikke for ille. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Hvilken bakgrunn han har er irrelevant. Bildene blir ikke bedre av at fotografen har betalt for opplæringen sin. Ikke nødvendigvis bedre, selv om det som oftest hjelper, men kundene blir mer betalingsvillige. Et par tusen kroner ink innramming er ikke for ille. For denne prisen kan du få bilder av nyutdannede profesjonelle fotografer, forutsatt at de ville printet og rammet bildene sine like rimelig. Men som sagt, det avhenger også av opplaget. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Forutsatt at bildene er gode (teknisk og komposisjon) og treffer et publikum vil de være salgbare. 20x30 cm er ikke stort i denne sammenheng og kan redusere markedet. Det vil også være et krav at bildene er numererte med begrenset opplag (for å få brukbar pris) og at kopiene er på topp kvalitet papir (ikke laget på vanlig blekkskriver). Papir og utskirft av denne type vil koste og lett overstige enkelte av prisforslagene i tråden. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Forutsatt at bildene er gode (teknisk og komposisjon) og treffer et publikum vil de være salgbare. 20x30 cm er ikke stort i denne sammenheng og kan redusere markedet. Det vil også være et krav at bildene er numererte med begrenset opplag (for å få brukbar pris) og at kopiene er på topp kvalitet papir (ikke laget på vanlig blekkskriver). Papir og utskirft av denne type vil koste og lett overstige enkelte av prisforslagene i tråden. Helt enig. At bildene er teknisk gode er nå en side (det koker ned til liker 'kunden' bildet eller gjør han det ikke), men print og ramma må være av god kvalitet. Godt papir, god kopi, god ramma. I tillegg bør en vel også gå opp i A3 størrelse, da A4 for kan bli litt lite for et naturbilde. Om dette er på plass, vil ikke 2000,- være noen u-pris. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 2. januar 2008 Del Skrevet 2. januar 2008 Jeg har gått ut i fra trådstarters utregnede kostnad på 300,- pr. stk., det er jo klart at det kan gjøres dyrere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå