Gå til innhold

Hva ville du velge om du hadde

Anbefalte innlegg

b er med 2*512mb og det holder en stund fremover...

cpuen kan du oc og du trenger ikke så j**** mange ghz, kan redigere på en 600mhz p3 men det er for lite ram eller går det jo greit, 400mhz er jo ingen ting, oppgrader senere med 800mhz så har du litt å gå på

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

forslag D:

A7N8X de luxe kr 1.411,-

XP 2000+ kr 751,-

Glacial Tech Igloo kr 205,-

2 x 256MB Twinmos PC3200 kr 1.046,- (dualddr)

Spar resten av pengen og kjøpe en athlon xp med 333mhz bus når de blir litt billigere. CPU er viktig og du får også (mye?) bedre utnyttelse av minnebåndbredden med 333mhz fsb.. Er vel litt ekstremt med 1024mb ddr? ville ikke si det er vits å kjøpe audigy 2 når du har nForce soundstorm apu..

Lenke til kommentar

Jeg ville gått for XP2100+ T-bred, som skal være klokkevillig. Kombinert med 1x512MB ram. Ja, det er riktig som mange sier at at du vil få bedre ytelse med dual memory.. Men ytelsesøkningen vil tilsvare omtrent like mye som om du går fra XP2100+ til 2200+. Mao ikke veldig mye. Om 6-12 månder kan du som du sier oppgradere til Barton, og evt. slenge med en brikke til med 512MB ram.

Skal man tenke litt langsiktig så kan man jo tenke seg at neste gen. Windows vil trenge litt mere minne :D

Andy

Lenke til kommentar
forslag D:

A7N8X de luxe kr 1.411,-  

XP 2000+ kr 751,-  

Glacial Tech Igloo kr 205,-  

2 x 256MB Twinmos PC3200 kr 1.046,-  (dualddr)

Spar resten av pengen og kjøpe en athlon xp med 333mhz bus når de blir litt billigere. CPU er viktig og du får også (mye?) bedre utnyttelse av minnebåndbredden med 333mhz fsb.. Er vel litt ekstremt med 1024mb ddr? ville ikke si det er vits å kjøpe audigy 2 når du har nForce soundstorm apu..

er det ikke fett nok med en xp2400 som kjører på xp2800 hastighet og 200mhz fsb?! :D (det har jeg)

Lenke til kommentar
Hadde valgt B).

1024 DDR kommer man langt med, ja.

er du svimmel?! man kommer mere en langt nok med 2stk 256mb brikker @ 400mhz!

selvsakt velger du a)

Det er mulig at 1024mb ram er ekstremt, men jeg hadde valgt det framfor 400mhz mer prossesorkraft.

That's just me.

Edit: Man kan jo evt. klokke opp en XP2000+ til XP2400+

Men da går det flere utgifter til kjøling.

Lenke til kommentar

uenig, er dual bedre så kjøp det. skal du eventluelt oppgradere så kan man bare selga de andre brikkene, er ikke så stort tap.

Ville og valgt A. Dual minne kanaler er ikke bedre/raskere enda. men til sommer vil det komme nye brikkesett som støtter høyere fsb og ikke minst så kommer de nye p4 cpu'ene med 800MHz buss.

Lenke til kommentar

Ettersom 1 GB ram er bare tull ville jeg uten å en gang tenke meg om valgt alternaltiv A

Lydkortet som er på A7N8X er ganske bra, ikke så bra som Audigy 2, men ikke langt unna!

Uansett så bør du velge en Thoroughbred med B-kjerne! Ellers kan du knapt overklokke litt engang!

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar
Ingen vits med 2x3200 fordi jeg har testet med 2x2100...2x2100 er mye mer enn nok.Fordi alle delene som skal til RAM tar like under 4gb/sek...Hvis med FSB333 og AGP 8x betyr ca 5,7gb/sek...da blir PC3200x2 nok.

Men, hvorfor kjøpe ram som snart blir tatt av makede?

Og skal personen da oppgradere så må personen kjøpe NY ram, noe som kan bli en dyr erfaring siden ram'en er blitt tatt av markede og ingen vil kjøpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...