Gå til innhold

Hva ville du velge om du hadde

Anbefalte innlegg

Hva ville du velge av følgende oppsett til ca. 4.000,- (også med tanke på oppgradering i fremtiden):

a)

A7N8X de luxe kr 1.411,-

XP 2400+ kr 1.542,-

Glacial Tech Igloo kr 205,-

2 x 256MB Twinmos PC3200 kr 1.046,-

Sum kr 4.204,-

B)

A7N8X de luxe kr 1.411,-

XP 2000+ kr 751,-

2 x 512 Twinmos PC3200 kr 2.120,-

SUM kr 4.487,-

c)

A7N8X del luxe kr 1.411,-

XP 2000+ kr 751,-

2 x 256MB Twinmos PC3200 kr 1.046,-

Audigy 2 kr 955,-

SUM kr 4.368,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppsett nr A ville jeg ha valgt.

En litt bedre CPU en i alternativ B. Og lydkortet som er innebygd i A7n8X er meget god så dermed ryker alternativet C så vidt jeg kan se.

Og alternavitv B har 1GB ram noe som jeg mener er overkill. En vanlig bruker trenger ikke mere en 512-768.

Lenke til kommentar
Nei, ta a). Viktigere med bra CPU, ram kan du jo bare kjøpe etterhvert i og med at prisen på ram bare daler nedover. Ta 1 x 512 istedenfor 2x 256...

Hvorfor skal han det når hovedkortet støtter Dual DDR?

Tror du trenger om å lese litt om DUal DDR noe du kan gjøre her

Lenke til kommentar
Nei, ta a). Viktigere med bra CPU, ram kan du jo bare kjøpe etterhvert i og med at prisen på ram bare daler nedover. Ta 1 x 512 istedenfor 2x 256...

Hvorfor skal han det når hovedkortet støtter Dual DDR?

Tror du trenger om å lese litt om DUal DDR noe du kan gjøre her

Hvis han skal oppgradere ram i steden for cpu seinere så er det like greit å kjøpe en 512 brikke nå, sånn at han får tilgang til dual ddr med 512x2!! Enkelt og greit. Begynner å støtte alternativ a mer og mer!

Lenke til kommentar

mente 2x256 var bedre enn 1x512 jeg.. men men, så feil kan man ta!

Ja, det er riktig, men når ramprisen synker så kraftig som nå, kan han jo kjøpe 1x 512 nå, og 1x 512 om et halvår til en brøkdel av prisen...

Lenke til kommentar
Ja, det er riktig, men når ramprisen synker så kraftig som nå, kan han jo kjøpe 1x 512 nå, og 1x 512 om et halvår til en brøkdel av prisen...

Men hvem trenger 1GB med ram?

Svært få egentlig.

Jepp, enda mindre grunn til å velge B)... Det forslaget var hvis han absolutt skulle ha 1024mb ram...

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. Og det er vanskelig når man tar i betraktning en gitt sum til rådighet.

Tenkte mest på fremtidig oppgradering med ny CPU dvs. Barton framfor oppgradering av RAM. Etter mine observasjoner faller prisen på prosessorene raskere enn prisfallet på ram slik at man dermed skulle få mest for pengene ved å kjøpe mer ram enn raskere prosessor (er ikke det riktig observasjon?).

Slik jeg har fått med meg av testene, får man størst nytte av dual ddr når FSB'en øker. Kjører man FSB på 133x2 får man lite nytte av dual ram vs. ddr 333 og 400 - altså at hastigheten på FSBen er mest kritisk mht utnyttelse av dual ram.

Dette skulle tilsi at to rambrikker ikke er optimalt med XP2000+ til XP2400+ og at 1x 512 skulle være en god løsning inntil Barton kommer.

Leste rykter om at Barton kommer med FSB på 200x2. Hvis det er riktig vil man få mye bedre ytelse med dual ram med denne prosessoren. 10. februar får vi kanskje vite mere om det er papirlansering og evt. priser.

Lenke til kommentar

b, tror jeg... hvis hk støtter 2800+ så kan du jo oppgradere om et år når prisen på den ligger på 500kr..., ramsloter er det ikke uendelig av på et hk..., og hvis hk støtter dual ram eller hva det heter funker jo bare det på 2 av brikkene etter det jeg har hørt

Lenke til kommentar
Vanskelig valg, men jeg ville nok valgt A, med 1*512Mb ram. Grunnen til dette er at yteslesforbedringen med DualRam er minnimal, og det er altid greit å ha plasser til overs.

P.S Om noen er fryktelig uenige med valget mit å vil skjefte, så kan jeg nok ikke svare før på søndag pga hyttetur.

uenig, er dual bedre så kjøp det. skal du eventluelt oppgradere så kan man bare selga de andre brikkene, er ikke så stort tap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...