Lurvefranzen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg har aldri tenkt over forskjellen på klementiner og mandariner. Trodde det var samme frukt med forskjellige navn. :] Who gives a shit, det smaker da fortreffelig! Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 100 klementiner på et døgn burde gå bare flott. "The mandarin has many names, some of which actually refer to crosses between the mandarin and another citrus fruit. Most canned mandarins are of the satsuma variety, of which there are over 200 cultivars. Satsumas are known as mikan in Japan. One of the more well-known satsuma cultivars is the "Owari", which ripens during the late fall season in the Northern Hemisphere. Clementines, however, have displaced satsumas in many markets, and are becoming the most important commercial mandarin variety." Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Folk sier dette kommer til å gå lett, men jeg har min tvil. Snakk om 100 klementiner her. Jeg kjøpte 1 kg for noen dager siden, det var ca 10 stk. Det betyr at personen må få i seg 10 kg - ~2kg for skall, 8 kg høres mye ut syns jeg. Dette må jo igjennom systemet, som også vil bli midlertidig forvirret. Tipper at personen gir opp før 50. Lenke til kommentar
nettii Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 skulla ha klart 100 lett.....mandarin er kjempegodt broka å kjøpe meg ca ti i slengen å eter dei opp under 15 min.... då er eg bere trist å lei før at eg ikkje har meir har heller aldri merka noke mageproblemer av det Lenke til kommentar
theoriginalAidskake Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Jeg stemmer for at du prøver. Bare husk å youtube det. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Kan tenke meg at du er lei mandriner en stund vis dette blir prøvd Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 6. desember 2007 Del Skrevet 6. desember 2007 Det er ikke så veldig farlig, men man kan få nyresten hvis man ikke er forsiktig med c-vitaminer. En klementin inneholder 40% av daglig dose på C-vitaminer, så man ser jo fort at det kan by på problemer! http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322326 - Vis meg en forskningsartikkel der korrelasjon mellom askorbat og nyrestein er vist. Man har spekulert i at askorbat trigger danning av oxalat, som muligens forårsaker nyrestein, men så langt har ikke dette blitt bevist. Følgende vil mest sannsynlig skje: Magesmerter, følelse av oppblåsthet, kvalme, oppkast, ukontrollerbar raping, halsbrann, feberliknende følelse, rumling i magen, følelse av at noe sitter fast i spiserøret, plutselige kuldefølelser, kraftig og eksplosiv diaré. Andre komplikasjoner som kan oppstå: Hemolytisk anemi (ved feil på glukose-6-fosfat dehydrogenase), jernforgiftning (ved hemokromatose), spontanabort (lite sannsynlig i dette tilfellet). Dette vil uansett påføre store mengder ubehag og smerte, er det verdt det?? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 6. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2007 Denne smerten vil i alle tilfeller ikke bli påført meg, så jeg kan trygt svare ja! Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Martin, mandariner har ikke vært til salgs i Norge på over 20 år. Clementiner, derimot. Ole Hva er forskjellen? Lenke til kommentar
Skyax Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Når skal kameraten din gjøre dette? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 15. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2007 Romjulen, med tilskuere! Han begynner å merke presset. Lenke til kommentar
mihcaoj Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Da jeg ei for ei uke siden satt på lesesalen spiste jeg 15 mandariner på et par timer... så hadde jeg ikke flere igjen hadde 10 dagen før.. tror magen min er immun pga diarèn dere snakker om har jeg ikke lagt merke til. Lenke til kommentar
Lolla Palooza Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg kan også glatt spise ti klementiner fortløpende (og mange flere i løpet av 24 timer), og blir ikke dårlig i magen av det. Men så er jeg da også utrolig flink til å spise. Likevel, jeg misunner ikke vennen til trådstarter, og har egentlig ingen formening om det er lett eller umulig. Faktisk. Lenke til kommentar
Vipera Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Henger meg på at dette ikke kan være noe problem jeg å. 4 i timen er jo ingenting. Skjønner ikke helt hvorfor folk får diare av det men. Kan ikke huske å noen gang fått det jeg nei Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Det er vel pga askorbin og sitronsyra som er i klementinene. Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 (endret) Det er ingen utfordring i det hele tatt... Kunne sikkert spist 100 på mindre enn 12 timer. Mandariner, Klementiner... whatever... smaker i alle fall sinnsykt godt hehe.. vedde? Btw: merker at jeg får mer og mer lyst til å prøve dette... kan faktisk hende at jeg prøver... om jeg klarer 100, er en ting. Men det kunne være kult å finne ut hvor mange jeg klarer å spise rett etter hverandre.. Endret 16. desember 2007 av 2ball(s) Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Vis meg en forskningsartikkel der korrelasjon mellom askorbat og nyrestein er vist. Man har spekulert i at askorbat trigger danning av oxalat, som muligens forårsaker nyrestein, men så langt har ikke dette blitt bevist. Hehe - må nok si pass på akkurat det. Jeg er ikke utdannet lege eller noe slikt og refererte kun til det jeg kunne lese på lommelegen.no, som jeg tar for god fisk i de fleste tilfeller. Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 4 mandariner i timen ja, det er jo greit. Men skal han ikke sove? 8 mandariner i timen blir værre. Er det mange båter i en mandarin? 13? Da blir det 104 båter i timen, eller 1,73 båter i minuttet. Da tror jeg han blir fort lei. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 "So Satsumas are great, eating’s a piece of piss, but you can’t do it with an orange. You go, “You want a bit of orange? I’ve got… fucking ‘ell! (mimes hammering on the orange to open it) Can’t fucking… hell…” ‘Cause inside an orange- it’s like the film “Das Boot” in there! With Jürgen Prochnov going," Izzard Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 (endret) Det er en smule mulighet at huden din vil bli litt mer "oransj" i hudfargen grunnet så mye, men svært synlig vil det nok ikke være. Farligt er det ikke. Fargen går tilbake til normal om ikke lenge. PS. Og før noen sier det så er det er ikke tull. Dette er dokumentert virkning av stort inntakk av frukt/grønnsaker som inneholder "farge" og de har vist dokumentar på saken på TV mangen ganger. Endret 19. desember 2007 av AvidGamer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå