Minty123 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Har grunnet sadisme veddet penger, på at en kamerat ikke greier å spise 100 mandariner på 24 timer. Merker nå jeg får litt dårlig samvittighet angående hvor sunt dette er. Kan ett mandarininntak på 100, iløpet av 24 timer, på noen måte være farlig? utover den intense diareen som med sikkerhet kommer til å intreffe. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Er nok ikke farlig, blir som å drikke mye juice. Det er nok ikke godt for tennene, men det er ikke noe skadelig. Lenke til kommentar
Winston Wolf Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg hadde et veddemål med mandariner en gang for 3-4 år siden, i 9. klasse tror jeg. Skulle spise så mange som mulig i løpet av en time, orket ikke mer enn 13. Diareen inntraff 30 sekunder etter siste båt, og varte ut dagen. Men det var alt. Lenke til kommentar
Lurvefranzen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Skulle akkurat til å nevne det der. Har man "propp" i baken er det lurt å spise yoghurt, frukt og grovt brød. Eneste jeg kan tenke på er at konsistensen på bæsjen kan bli vel rennende, om man hiver i seg overdrevent med mandariner. Endret 5. desember 2007 av Lurvefranzen Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Vær iværtfall klar til å betale karen. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Skal til og med kjøpe mandarinene! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-VqMh8ni9 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Martin, mandariner har ikke vært til salgs i Norge på over 20 år. Clementiner, derimot. Ole Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Alt som er oransje og mindre en appelsiner er mandariner i min bok! Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Alt som er oransje og mindre en appelsiner er mandariner i min bok! Min å Kompisen din kommer til å måtte sitte på ramma å spise Lenke til kommentar
Gjest Slettet+132 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 W00t! Har gafla i meg flere tonn med clementiner idag, bare fordi jeg trodde det var fiber i det. o_o Kommer til å bruke tid på dass i morgen, eh? Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Når jeg var liten elsket jeg klementiner og gomlet i meg store mengder av det. En dag sluttet jeg å tåle det Oo. Måtte bare slutte å spise det i en periode. Nå går det helt greit. Endret 5. desember 2007 av KittyCat Lenke til kommentar
Piratpjokken Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Bare prippne "liker-å-tro-en-er-smart" fjortisser sier "clementiner".. Ja greit nok, det er det det heter.. Men hvorfor sier vi egentlig mandariner i bunn og grunn når de bare blir dyrket i Kina (?)? Lenke til kommentar
ecko Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Martin, mandariner har ikke vært til salgs i Norge på over 20 år. Clementiner, derimot. Ole hvorfor selges de ikke lenger? Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det er ikke så veldig farlig, men man kan få nyresten hvis man ikke er forsiktig med c-vitaminer. En klementin inneholder 40% av daglig dose på C-vitaminer, så man ser jo fort at det kan by på problemer! http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=322326 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Mandariner og klementiner er ikke samme frukten. Mandarin. Klementin. Dessuten heter det klementiner og ikke clementiner Lenke til kommentar
Ockham Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 100 iløpet av 24 timer betyr et gjennomsnittsinntak på omtrent 4 i timen. Det går fint, men han får kanskje diaré. Vi hadde en konkuranse på skolen som omhandlet å spise bananer - store, gule Benditbananer. Jeg spiste 11 Var mett! Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Spiste sju mandariner en kveld en gang. Slutta fordi øya begynte å renne. Du kan i alle fall være sikker på at kameraten din ikke klarer å gafle i seg 100 mandrainer på en dag Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Skal litt til for å spise hundre da Oo. Lenke til kommentar
ecko Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 noe slik vil jeg være med på! Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Det er ingen utfordring i det hele tatt... Kunne sikkert spist 100 på mindre enn 12 timer. Mandariner, Klementiner... whatever... smaker i alle fall sinnsykt godt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå