Rfactor Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Spiste middag i stad og lot pcen stå på lenge.Da jeg kom tilbake var skjermen svart og ville ikke lengre vise bilde.Startet pcen i safe-modus og da funker alt fint.Installert skjermkortdrivere på nytt,men uten at det hjalp.Har bilde helt til loadingen av windows,men når det skal tre i kraft går skjermen i svart. Kort om oppsett av pc: Coolermaster Centurion 534 Asus m2n32-sli deluxe amd athlonx2 6000+ Corsair Hx 620w psu 4gb ram Club 3D GTX 768mb Windows Vista 64-bit Åpnet maskinen såvidt for å se om det kunne være løse kabler,kort eller lignende,men alt satt som det skulle.det jeg derimot registrerte var slitasje/riper på siden av grafikkortet mellom skruehull.Så og ut som om det var brukt tidligre pga dette.kortet er ikke festet på denne siden i min løsning,derfor syntes jeg dette var meget rart! Virket som det hadde blitt brukt tidligre! Er det jeg som tar feil,og har noen evetuellt forslag til løsning? Hilsen en som frykter en pc-løs jul... Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Hører du at pc`en fortsatt laster Windows etter at bildet blir svart? Evt oppstartslyd? Prøv å resett BIOS (ta ut det lille sølvgrå batteriet som sitter på hovedkortet), etc.. Får du fortsatt bilde i sikkerhetsmodus? Og sikker på at det var riktige drivere? Lenke til kommentar
Rfactor Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Hei,og takk for kjapt svar! Jeg installerte driverne fra Club 3d driver-cden som fulgte med i pakken.Valgte da grafikkdriver for 64-bit Windows så regner med dette er rett.Hadde installert de nyeste driverne på kortet frem til dette skjedde.Tok så en rollback på for å se om det ville fungere igjen.Noe det da ikke gjorde.Avinstallerte og installerte da driverne som fulgte på cd. Høres ut som Windows starter oopp og går selv om bilde blir borte.Maskinen loader programmer og jobber ser ut til. Får bilde i sikkerhetsmodus m/nettverk og alt funker fint. Maskinen starter normalt opp og vifta på grafikkortet går.Det har jeg sjekket! Handlet maskinen forøvrig hos netshop for under 1 mnd siden.. Hvordan gjør det i forhold til strøm ved resetting av BIOS`n.Fint om jeg kunne få en kort forklaring så det går glatt og trygt RF. Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Ved resetting av Bios nullstiller du kun instillinger i Bios du har foretatt selv (dvs den blir satt tilbake til fabrikkoppsett). Hvis du evt har stilt inn boot-rekkefølge, klokkehastigheter og slikt selv vil dette tilbakestille seg til standard (gjelder også klokke \ dato). Ikke noe farlig, bare å vippe ut batteriet ved å klemme inn en liten klips (dytt ut ifra der batteriet sitter) og vent ca 1 minutt og sett det i igjen, for så å startet opp maskinenen. Evt start i sikkerhetsmodus og kopier ut det du skal ha for så å kjøre en reinstallasjon Håper det løser seg! Lenke til kommentar
Rfactor Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Ok! :-) Har ikke selv foretatt noen forandringer inne i selve BIOS.Ikke vært inne der i det hele tatt.Er det allikevell greit å ta en resetting av BIOS for å prøve? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Er usikker på akkurat hvilken driver du bruker. Du skal ha ForceWare Release 163 for 64-bit Vista. (om infoen du har gitt stemmer). Fjern den gamle driveren i sikkermode og legg inn den jeg lenker til. Resetting av bios har ikke så fryktelig mye å si om det er problem med skjermkortet, men det kan da alltids være noe annet. Lenke til kommentar
Rfactor Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Skal prøve med drivern du henviste til.Mener det var denne jeg benyttet før jeg tok rollback til versjonen som lå inne på maskina men skal prøve på nytt for å se om det hjelper :-) RF. Lenke til kommentar
Rfactor Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Installerte nå siste versjon (163.75) driverne og restartet.Windows loadet og så ble skjermen svart.Plutselig kom bildet tilbake og kom inn i windows.Kom inn med standard-oppløsning på 800x600.Prøvde øke oppløsningen,men fikk den ikke høyere enn 1024x768 i 60Hz!! Dette kan da ikke være riktig? Kjørte tidligre 1650x1020 så ble en smule skuffet nå.. Lenke til kommentar
Rfactor Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Har nå installert de nye driverne.Det som da skjer er at hver gang Windows loader går skjermen i svart.Hvis jeg går bak på skjermkortet og løser ut skjermkabeln og setter den tilbake kommer pluselig bildet.Får ikke kjørt høyre enn 1024x768 i Windows.Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
Mompen Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Spesielt.. Sjekket enhetsbehandling om det ligger noen spørsmålstegn der? Kan virke som et driverproblem. Lenke til kommentar
Duqe Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Spiste middag i stad og lot pcen stå på lenge.Da jeg kom tilbake var skjermen svart og ville ikke lengre vise bilde.Startet pcen i safe-modus og da funker alt fint.Installert skjermkortdrivere på nytt,men uten at det hjalp.Har bilde helt til loadingen av windows,men når det skal tre i kraft går skjermen i svart. Kort om oppsett av pc: Coolermaster Centurion 534 Asus m2n32-sli deluxe amd athlonx2 6000+ Corsair Hx 620w psu 4gb ram Club 3D GTX 768mb Windows Vista 64-bit Åpnet maskinen såvidt for å se om det kunne være løse kabler,kort eller lignende,men alt satt som det skulle.det jeg derimot registrerte var slitasje/riper på siden av grafikkortet mellom skruehull.Så og ut som om det var brukt tidligre pga dette.kortet er ikke festet på denne siden i min løsning,derfor syntes jeg dette var meget rart! Virket som det hadde blitt brukt tidligre! Er det jeg som tar feil,og har noen evetuellt forslag til løsning? Hilsen en som frykter en pc-løs jul... Har hatt lignende problem med mitt dell 20", endte med at jeg installerte xp på nytt og merkelig nok var problemet løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå