Gå til innhold

Hardware for ny server

B1ackBoX

Anbefalte innlegg

Er en stund siden jeg har oppgradert noe nå, og det er snart på tide da den ene serveren begynner å ta kvelden snart(kh'et i alle fall).

Krav;

• Hk skal kjøre på AMD dual/quadcore cpu.
  • Trenger et hk med helst et par PCI-X slots for RAID-controllere (benytter i dag PCI slotsene) for best mulig utnyttelse av kontrollerne. Kommer ikke til å bytte dem ut da dem koster i overkant av 2500,- stk.(men kanskje supplere med 1 eller 2).
  • Støtte minst 4gig ram
  • Gbit Lan, helst 2stk. da jeg linker dem for bedre hastighet.

Har prøvd å lete litt, men er ikke helt 'up-to-date' på hardware fronten da det er nesten et par år siden jeg sist gjorde noen 'store' oppgraderinger.

Tips/forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AM2 4200+ 2.2ghz = 500,- ca

Asus hk = 500-700,-

Corsair 2gb ram = 350,-

Skjermkort om det ikke er onboard, ta det billigste = 300,-

Kabinett, Lian Li/thermaltake/silverstone =1000,-

HDD 500gb samsung/seagate eller WD, da raid utgavene, de som er beregnet for 24/7 bruk =1000,-

Lenke til kommentar

Kunne du f.eks spesifisere litt mer enn bare "Asus hk" da dem har 100-vis av kh ;)

Skal benytte eksisterende kabinett da jeg skal bytte ut det gamle hk, skjermkort har jeg liggende, og har overdimmensjonert vannkjøling som holder enda i mange år :)

Og når det gjelder disker så benytter jeg eksisterende Raptor disker til OS.

Lenke til kommentar
Kunne du f.eks spesifisere litt mer enn bare "Asus hk" da dem har 100-vis av kh ;)

Skal benytte eksisterende kabinett da jeg skal bytte ut det gamle hk, skjermkort har jeg liggende, og har overdimmensjonert vannkjøling som holder enda i mange år :)

Og når det gjelder disker så benytter jeg eksisterende Raptor disker til OS.

Ok. Vannkjøling sier du? Hva består den av?

Hva slags skjermkort er det? Agp eller pci e?

Edit:

Hovedkort eller denne

cpu

Endret av -Shark-
Lenke til kommentar

Ingen av de to Hk'ene du nevnte er bedre enn eksisterende hk, Asus A8N-SLI32, med en 4400+ x2 i.

Ønsker å oppgradere litt med tanke på fremtida, mulighet for å sette inn kraftigere cpu, mer ram etc...

Et hk med støtte for quad cpu'er hadde vært et stort plus.

Ang. vannkjøling, så har jeg et oppsett som består av en stor radiator satt sammen av 2stk. Airplex evo360 med 6stk 120mm vifter på (via vifte/temperatur/flow styring), Zalman slanger, Eheim/AC pumpe, Zalman Reserator som vannmagasin(2L), hurtigkoblinger med shut-off mellom server-chassi og resten av kjølesystemet (for lettere tilgang ved service etc..). Kjøleblokk på cpu er jeg ikke sikker på hva som er på per i dag, da kjølesystemet har fulgt meg gjennom et par oppgraderinger :)

Av skjermkort har jeg både AGP og PCI-e kort liggende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...