Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Absolutt ingen tegn til liv

Anbefalte innlegg

Hei! Lite problem med pcen min nå ja. Eier en selvbygd/netshop kjøpt PC.

Her for litt over en uke siden skrudde pcen min seg av, regnet ikke med store problemer av noe slag eller noe skummelt skulle skje, men det skjedde det altså.

Først når jeg trykte inn start-knappen var responsen at alt, så vidt jeg kunne høre, starte opp, holdt seg gående i 2 sekunder før det skrudde seg av igjen.

Jeg teste å skru på en gang til, bare for å sjekke, jeg ser i ettertid at dette kanskje ikke var det lureste.

Men i alle fall åpnet jeg opp, sjekke alle plugger, tok ut og satte inn de fleste plugger jeg forventet kunne skape problemer og testet en gang til i håp om at noe hadde forandret seg. Det gjorde det ikke. Nå skjedde ingenting og PC gav ingen lyd eller respons av noe slag.

Min første tanke gikk rett til strømforsyningen, den hadde vært litt lumsk i det siste, i hvertfall i forhold til varme og lyd.

Så, jeg slo på stortromma. Jeg regnet med at strømforsyningn var problemt og kjøpte meg like godt en ny en.

I dag fikk jeg den nye strømforsyning og satte den inn med fryd og glede i håp om å endelig få en pc som fungerer igjen, men som dere kanskje alt har gjettet, nada, null, niks, ingenting skjedde nå heller....

Tankene mine går nå til hovedkort, men bestemt meg for at jeg unngå å kjøpe meg noe i unytte.

Noen som har noen forslag, tanker, innspill, eller aller helst en løsning.

På forhånd takk:D

Endret av X-Periment
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd å ta ut batteriet til hovedkortet?

Det kan faktisk utrette mirakler.

Ta det ihvertfall ut i 20 sec, sett det inn igjen og prøv å start PC-en på nytt.

Sjekk i manualen for info om hvor batteriet ditt er på hoverkortet..

Endret av eXerIc0n
Lenke til kommentar
Begynner den lille lampen på hovedkortet å lyse?

Nei, det er akkurat det som er hele tingen her, jeg kan ikke se noen tegn til liv, i det hele tatt ...

Forresten, har vist ikke noen lamper på hovedkortet mitt i det hele tatt jeg ...

Endret av X-Periment
Lenke til kommentar

Jeg ser du skriver at du testet alle plugger som du tenkte kunne være årsaken. Mener du at du prøvde å starte pcn med bare de viktigste komponentene? Det opplvede jeg en gang at skjedde. Jeg trakk ut alle unødvendige komponenter som forsynte seg av strømmen. Da den hadde stått på en stund, slo jeg av og satt inn alle komponentene igjen. Vet ikke hvorfor det skjedde, men alt fungerte flott.

Lenke til kommentar
Er du sikker? Pleier å være en slik lampe nede til høyre på hovedkortet som lyser grønt når alt er "Ok".

Ja, jeg sjekka i går ... Ingen lamper, ingenting som egentlig kan si meg noen ting... Men tror nok kanskje mest det er noe med hovedkortet...

Jeg ser du skriver at du testet alle plugger som du tenkte kunne være årsaken. Mener du at du prøvde å starte pcn med bare de viktigste komponentene? Det opplvede jeg en gang at skjedde. Jeg trakk ut alle unødvendige komponenter som forsynte seg av strømmen. Da den hadde stått på en stund, slo jeg av og satt inn alle komponentene igjen. Vet ikke hvorfor det skjedde, men alt fungerte flott.

Ja, det er akkurat det jeg mener... Jeg har opplevd det samme før med PC-en min nemlig, derfor tok jeg vekk alt, untatt nyttige komponenter og startet det med dem, selv da snakker vi ikke noe liv i det hele tatt... Derfor jeg nå begynner å mistenke hovedkortet.

Eneste slitet er at jeg har et gammelt 939 kort...

Endret av X-Periment
Lenke til kommentar

Prøv og se etter på hovedkortet om noen av kondensatorene har bulet seg utover, fordi det kan være ett dårlig tegn.

Normalt vil de være flate på toppen. Hvis dette er tilfelle bør du bruke garantien på det og gjøre et bytte.

Endret av kaeksen
Lenke til kommentar
Prøv og se etter på hovedkortet om noen av kondensatorene har bulet seg utover, fordi det kan være ett dårlig tegn.

Normalt vil de være flate på toppen. Hvis dette er tilfelle bør du bruke garantien på det og gjøre et bytte.

*gå å sjekke* Ja, garantien har jeg alt sjekket, men er nok dessverre utløpt...

Hmmm... Fant et par, tre stykker med bulende topp... Såå ... Da har vi ihvertfall bekreftelse på at hovedkortet er problemet da! Snakket med en kamerat tidligere i dag om problemet og han hadde visst et ekstra hovedkort ligende, så tenker jeg i løpet av dagen eller morgendagen tester om jeg får noe liv da... But I'll keep you posted;)

Endret av X-Periment
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

*gå å sjekke* Ja, garantien har jeg alt sjekket, men er nok dessverre utløpt...

Hmmm... Fant et par, tre stykker med bulende topp... Såå ... Da har vi ihvertfall bekreftelse på at hovedkortet er problemet da! Snakket med en kamerat tidligere i dag om problemet og han hadde visst et ekstra hovedkort ligende, så tenker jeg i løpet av dagen eller morgendagen tester om jeg får noe liv da... But I'll keep you posted;)

Tread --solved--

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...