Din_Laban Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Da jeg fjernet bakfestet på Thermaltake universalfestet bakpå hovedkortet mitt, satt limen så godt at jeg brukte et skrujern. I den prosessen kom jeg i skade for å skrape litt på baksiden slik at litt kobber kom frem på PCB'en. Jeg skal montere en TRUE (Thermalright Ultra 120 Extreme) og klarte nesten ikke å få av THermaltakes universalfeste som var så vannvittig godt limt fast. Det er ikke mye som vises av kobber bakpå, men jeg lurer på om det bør lakkes over med ett eller annet. Noen som har gjort det samme og/eller har forslag på hva man kan gjøre?? Lenke til kommentar
Caze Skrevet 7. desember 2007 Del Skrevet 7. desember 2007 Du kan godt spraye litt lakk over får å beskytte banene på hovedkortet. Bruk vanlig klarlakk og la lakken tørke/herde godt før du slår på maskinen igjen. Og du behøver ikke bekymre deg for at det skal ta fyr... Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 7. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2007 Hørtes ut som en god idé! Lett lakking, herding etter anvisning. Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Da jeg fjernet bakfestet på Thermaltake universalfestet bakpå hovedkortet mitt, satt limen så godt at jeg brukte et skrujern. I den prosessen kom jeg i skade for å skrape litt på baksiden slik at litt kobber kom frem på PCB'en. Jeg skal montere en TRUE (Thermalright Ultra 120 Extreme) og klarte nesten ikke å få av THermaltakes universalfeste som var så vannvittig godt limt fast. Det er ikke mye som vises av kobber bakpå, men jeg lurer på om det bør lakkes over med ett eller annet. Noen som har gjort det samme og/eller har forslag på hva man kan gjøre?? Ut fra annen erfaring med lignende problem tror jeg at neglelakk ville gjøre jobben. Evt. hvis du skal gjøre det proft vil jeg anbefalt Bengalakk i samme farge som kortet. Endret 9. desember 2007 av -alias- Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Har akkurat sprayet to lag klarlakk kjøpt på Biltema over de 4-5 skrapemerkene. Tror det skal holde. Herder vel på ett døgn. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 noen skraper i seg selv er ikke farlig så lenge du ikke: -Har skrapt så dypt at du kuttet koblingen, men det skal veldig mye til som regel -Har skrapt tvers over flere veldig små koblinger. Noen av dem ligger såpass tett at metall-partikler dermed kan kortslutte kretsen. Det kan være lurt å ta litt neglelakk over skrapen, så er du bedre sikret mot evt. fremtidige tilfeldige kortslutninger. -Stigma Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Anbefaler varmluftspistol til neste gang, hadde samme problemet før når eg sku ta av tuniq tower og sette det på nye hovedkortet mitt. Endte med at eg ikke hadde tilgang på varmluftspistol så eg kjøpte en ny kjøler heh. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 3 lag herdet lakk holder tror jeg. Bedre enn da det var nytt muligens. Unreal: det skal jeg huske på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå