Typho Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Nå får du den dessuten til 99kr med gratis frakt hos Lefdal.com Så hvis du ennå ikke eier denne perlen, så er det nå ikke noe å lure på. Løp og kjøp! Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 12. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2008 Kan også annbefale Transformers, det er en syk film som tar seg ekstremt godt ut i HD. Den greier stort sett å forsvare ett kjøp av en HD DVD spiller mener jeg, for makan til film finner man sjelden! ~ Mortis360 Lenke til kommentar
mufc9 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hva er best av 720p og 1081? Lenke til kommentar
henry14 Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 720p er bedre enn 1080i Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 12. februar 2008 Del Skrevet 12. februar 2008 Hva er best av 720p og 1081? For HD film, 1080i. Kommer dog litt ann på TV'n din også. Lenke til kommentar
Spillarkivet Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Det beste er vel å finne en oppløsning som er nærmest din native oppløsning, altså din TV sin standardoppløsning. Har du 1376x768 vil vel 720p være det beste, og har du 1920x1080 er 1080i det beste. Arrester meg om jeg tar feil Peedee Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Hvilken av strekkodene har dere skrivd på skjemaet? Det står fire forskjellige strekkoder bak på esken til spilleren, først antok jeg det var strekkoden de scanner i butikk, men det viser seg å være serienummeret på enheten vi skal skrive inn. Driver nå å mailer litt frem og tilbake med Synerlogis, hvis du har skrivd inn noe annet enn serienummeret annbefaler jeg å ta kontakt med de snarest til: [email protected]. EDIT: Nå har de fått bekreftet serienummeret mitt og jeg har fått beskjed om at filmene mine blir sendt i starten av neste uke! ~ Mortis360 Endret 13. februar 2008 av Mortis360 Lenke til kommentar
iCar Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Hvilken av strekkodene har dere skrivd på skjemaet? Det står fire forskjellige strekkoder bak på esken til spilleren, først antok jeg det var strekkoden de scanner i butikk, men det viser seg å være serienummeret på enheten vi skal skrive inn. Driver nå å mailer litt frem og tilbake med Synerlogis, hvis du har skrivd inn noe annet enn serienummeret annbefaler jeg å ta kontakt med de snarest til: [email protected]. EDIT: Nå har de fått bekreftet serienummeret mitt og jeg har fått beskjed om at filmene mine blir sendt i starten av neste uke! ~ Mortis360 Skrev også strekk kode, grrr. Har nå sendt mail til adressen du oppga over. svarer dem raskt eller? Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Det beste er vel å finne en oppløsning som er nærmest din native oppløsning, altså din TV sin standardoppløsning. Har du 1376x768 vil vel 720p være det beste, og har du 1920x1080 er 1080i det beste. Arrester meg om jeg tar feil Peedee jeg sendte også strekkode, men skal jeg maile dem på engelsk eller norsk?? Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 Skrev også strekk kode, grrr.Har nå sendt mail til adressen du oppga over. svarer dem raskt eller? Jeg fikk svar iløpet av noen timer, men det var tidligere i dag. jeg sendte også strekkode, men skal jeg maile dem på engelsk eller norsk?? Du må nok sende på engelsk, da de holder til i tyskland. Skriv gjerne med adresse, navn etc i mailen. Skriv at du tok feil mellom strekkode og serienummer. ~ Mortis360 Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Takk for infoen ~ Mortis360 Lenke til kommentar
iCar Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Skrev også strekk kode, grrr.Har nå sendt mail til adressen du oppga over. svarer dem raskt eller? Jeg fikk svar iløpet av noen timer, men det var tidligere i dag. jeg sendte også strekkode, men skal jeg maile dem på engelsk eller norsk?? Du må nok sende på engelsk, da de holder til i tyskland. Skriv gjerne med adresse, navn etc i mailen. Skriv at du tok feil mellom strekkode og serienummer. ~ Mortis360 Okey, for satse på at det dukker opp noe svar imorra og det ordner seg, måtte du oppgi hvilken 5 filmer du skulle ha eller finner dem det selv? Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Jeg sendte ikke hvilket filmer jeg skulle ha, men tror det er lurt å gjøre det Lenke til kommentar
Mortis360 Skrevet 13. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2008 (endret) Hvis dere allerede har sendt inn skjemaet så skal de ha registrert filmønskene. Jeg har sendt en mail om dette spørsmålet til de nå. ~ Mortis360 Endret 13. februar 2008 av Mortis360 Lenke til kommentar
iCar Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 For avvente på et svar i retur så sender jeg dem serie nr samt de 5 filmene jeg ønsket meg. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Det beste er vel å finne en oppløsning som er nærmest din native oppløsning, altså din TV sin standardoppløsning. Har du 1376x768 vil vel 720p være det beste, og har du 1920x1080 er 1080i det beste. Arrester meg om jeg tar feil Peedee Nei, ville nok i utgangspunktet kjørt med 1080i ut fra HD DVD spilleren uansett. Det er langt mere informasjon til å gjenskape mest mulig filmbildet for TV'n i et 1080i signal enn i et 720p signal. Faktisk ligger all informasjon 100% inntakt i 1080i HD-filmsignal tilgjengelig for bearbeiding av TV'ns billedchip. Når TV'n mottar dette gjør det selv en tilpasning til sitt eget panel, det være seg de-interlacing og nedskalering til 1366x768p (for de fleste "720p" TV'r) eller en ren de-interlacing til 1080p (for 1920x1080 paneler). Sender du 720p så har du jo først halvert billdinformasjonen fra det opprinnelige filmbildet i nedskaleringen i HD-spilleren allerede før det forlater denne. Og så skjer det en oppskalering opp igjen til 1366x768p, (eller gud forby 1080p hvis du har misforstått helt.) Det ER forskjell på billedchipene på TV'ene der ute, så det er selfølgelig ikke noe galt å se om omveien via billedbehandlingen i HD-spilleren først, altså via 720p,likevel gir et bedre sluttresultat. Man får rett og slett prøve. De første TV'ene der ute hadde ikke all verdens kvalitet på sine løsninger i følge de anmeldelsene jeg har lest. Men fler og fler gjør denne jobben bra nå. Så ingen arrestasjon, men 720p løsningen ut fra spilleren er ikke så åpenbar synes jeg selv for de med 768p paneler. F.eks har jeg lest at en del på div. forum synes 720p ut med BD fra PS3 blir mer "soft" i bildet enn med 1080i og behandling av TV'n til 768p. Man skal uansett huske at her er det ofte så små nyanser at man kanskje ikke ser forskjell med mindre man titter fælt etter det. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Fikk svar fra de gutta, dem hadde selvføgelig ikke motatt noe skjema fra mg:( Ba meg sende over alt info på nytt pr mail. For vel gjøre det ikveld når jeg kommer hjem.... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Er ikkje heilt sikker på kva me skal gjere me desse HDDVD/BD-trådane, men inntil vidare blir alt putta i riktig kategori, Kultur -> Film. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Nå får du den dessuten til 99kr med gratis frakt hos Lefdal.com Så hvis du ennå ikke eier denne perlen, så er det nå ikke noe å lure på. Løp og kjøp! Hvordan får du gratis frakt her? Lenke til kommentar
JesharushanN Skrevet 14. februar 2008 Del Skrevet 14. februar 2008 Fikk svar fra de gutta, dem hadde selvføgelig ikke motatt noe skjema fra mg:( Ba meg sende over alt info på nytt pr mail. For vel gjøre det ikveld når jeg kommer hjem.... Når svarte de deg? De har ikke svart meg enda Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå