Gå til innhold

Rød Eller Brun Julebrus?


Eplekaka88

Kva farge skal julebrusen ha?  

543 stemmer

  1. 1. Rød eller brun?

    • Rød
      305
    • Brun
      216
    • Drikker ikke julebrus
      22


Anbefalte innlegg

Haha, rød julebrus? Trodde bare folk vasket gulvet med den jeg. Å kjøpe rød julebrus, er som å kjøpe bil på -nille.

Nei, den skal selvfølgelig være brun. (Forøvrig skjønner jeg ikke sammenligningen med champagnebrus, foruten muligens fargen).

Å ha skummet eventyrbrus på julaften, det går rett og slett ikke. Synes synd på de som må ha det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Haha, rød julebrus? Trodde bare folk vasket gulvet med den jeg. Å kjøpe rød julebrus, er som å kjøpe bil på -nille.

Nei, den skal selvfølgelig være brun. (Forøvrig skjønner jeg ikke sammenligningen med champagnebrus, foruten muligens fargen).

Å ha skummet eventyrbrus på julaften, det går rett og slett ikke. Synes synd på de som må ha det.

Som jeg har sagt tidligere, rød julebrus er julebrus! mens brun "julebrus" kan likegodt bytte navn til nyttårsbrus :p

Lenke til kommentar

CB Julebrus

Hansa Borg Bryggerier

50 cl flaske

Duft: Veldig mye appelsinlukt.

Smak: Altfor søt og klissete, nesten kvalmende, altfor lite kullsyre.

Vurdering: Ikke noe julebrussmak i det hele tatt, ganske mislykket.

 

Jesper: Skikkelig guffen bursdagsblanding, omtrent som når du blander cola, fanta og sprite.

 

 

Trio Julebrus

Trio/Mack

50 cl flaske

Duft: Lukter som utvannet sanasol.

Smak: Smaker det samme, det eneste positive er kullsyren.

Vurdering: Dette er ikke julebrus! Velg heller fanta eller solo.

 

Julie: Den har ingenting i en julebrustest å gjøre.

 

True!

Endret av Sameboe
Lenke til kommentar
Haha, rød julebrus? Trodde bare folk vasket gulvet med den jeg. Å kjøpe rød julebrus, er som å kjøpe bil på -nille.

Nei, den skal selvfølgelig være brun. (Forøvrig skjønner jeg ikke sammenligningen med champagnebrus, foruten muligens fargen).

Å ha skummet eventyrbrus på julaften, det går rett og slett ikke. Synes synd på de som må ha det.

 

 

Det har litt med hvor man kommer fra i landet. :)

 

Og ikke sammenlign den med eventyrbrus, det smaker ikke det samme. Jeg var så desperat etter Julebrus for litt over en uke siden, så jeg kjøpte en eventyrbrus, og etter å smakt julebrus igår, det var noe helt annet, smaken var mye bedre, mye kraftigere, det var ikke den samme smaken. Folk som sier at julebrus bare er bare vanlig eventyrbrus/rødbrus med juleetikett vet ikke hva de prater om.

Endret av Scrim
Lenke til kommentar

Update: Jeg har nå fått tak i Lillehammer/Hamar Julebrus på Kiwi idag, men er fortsatt skuffet over at de kun hadde den, og ikke light julebrus fra Norgesgruppen. Men men, 4 glassflasker ble det, så skal jeg ta to flasker ikveld, en fra Borg (rød) og en fra Lillehammer/Hamar. Jeg har hørt mye skryt om Lillehammer/Hamar Julebrus, gleder meg til å teste den.

 

Borg vet jeg at smaker godt, for den drakk jeg to av igår. :D

Endret av Scrim
Lenke til kommentar

Rød eller brun, hm. Jeg har smakt på Lillehammer/Hamar Julebrus, jeg smakte den sammen med et annet familiemedlem, og vi var begge enige om at den smakte: "Som en litt daffere utgave av champagnebrus (villa )". Men for all del, den var god, jeg liker champagnebrus, men det var ikke akkurat det jeg assosierer med Jul.

 

Etter det så åpnet jeg en ny flaske Julebrus, denne gangen fra Borg. Og reaksjonen min var som igår, ren nytelse, dette er skikkelige saker. mmm... :D

Lenke til kommentar
Smakte julebrusen til Lillehammer/Hamar i går, og den var kjempe god. Men som nevnt før så verken smakte den, eller så ut som julebrus.

 

Men hva er det som definerer ekte julebrus-smak da? Den kunstige smaken i de fleste rødbrus? Drakk min første Lillehammer/Hamar-julebrus i 2009 i går, og den smaker ikke akkurat som vanlig champagne-brus. Den har en søtere og "fruktigere" smak, IMO.

Endret av xWeeNx
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...