Uge_sluge Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Jeg har kjøpte ett sett til med Corsair DDR2 CM2X1024-6400C4, og det var nærmeste jeg kom de jeg har fra før(tror de gamle er mer av den overklokkelige revisjonen, ellers samme navn). Jeg kasta inn de to nye og booter. Maskinen finner 3008MB RAM. Oppdaterte biosen, men det hjalp ikke. Prøvde å ta ut en av de gamle brikkene, og maskina booter med 3008MB RAM. Altså ikke noe feil med de nye brikkene. Prøvde å flytte rundt på brikkene til ingen nytte. Jeg kom ikke på hva mer jeg kan gjøre her, uten å sende de tilbake, å nøye meg med 2 gig. Men så kom jeg på at det er mye smarte folk her som sikkert aner råd. Så det hadde vært fint om dere kunne komme med forslag til løsninger. Hardware: Asus P5B-E Plus Corsair CM2X1024*2(vil ha 4!!) Core2Duo E6600 @ 3,15Ghz Hiper 580w GeForce 8800GTX Vista Ultimate 64x Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Helt normalt. XP/Vista 32bit kan bare utnytte max 4GB dette inkluderer ramen på skjermkortet + et par ting til tror jeg Du må over på 64bit OS skal du utnytte max ram. Endret 5. desember 2007 av taz Lenke til kommentar
mkon Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Nå har han 64 bit da Må du ikke legge inn en patch i windows for å utnytte minne da? Eller var det bare 32 bit? Endret 5. desember 2007 av darkz Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) ups så ikke det... Noen HK har vel en begrensning på antall rambrikker/hastighet og 4GB.. Men dette skal jo støtte 8GB.. Endret 5. desember 2007 av taz Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Prøv enabled memory remap i bios settings. Løste problemet for en annen... Lenke til kommentar
Uge_sluge Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Kej skal prøve. Og btw finner ikke med enn 3gig i bios, så det ligger ikke i operativsystem. Edit: Det funka jo! Tusen takk!! Endret 5. desember 2007 av Uge_sluge Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå