Gå til innhold

Hvor får man bestilt en SLI-bro/kabel?

sedsberg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg sjekket eska og manualen og fant ikke noe om at det skulle følge med en gang. Og når jeg ser i manualen så står det ingen ting om en SLI-kabel der det står beskrevet hvordan man setter inn to skjermkort.

Edit: HK er et Abit IP35Pro

Endret av sedsberg
Lenke til kommentar

Du har ikke et SLi hovedkort. Det vil da ikke følge med noen SLi bro.

Nvidia støtter ikke Sli på annet enn Nvidia brikkesett. Du kan evt se om du finner noen hacka drivere og kjøre uten bro. Har prøvd selv på P965 og jeg var ikke videre imponert. Kan gå bedre siden du har 2x PCI-E 16x slotter om jeg ikke tar feil.

Jeg ville egentlig bare droppet tanken om SLi på det hovedkortet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Kjøpte meg et XFX nForce 680i SLI og kjører nå SLI med to XFX 8800GTS (320MB)-kort. Skulle tro dette ville bli stabilt og fint, men nei. Prosessoren (Core2Q6600) er testa til godt over 3GHz på et annet HK men nå får jeg ikke 2.6 stabilt en gang. Kjøling er ikke et problem. :p

Maskinen klikker også ofte i krevende spill. Dog jeg har en anelse at dete kan være pga. litt for liten PSU (en gammel Mist 550Watt). Satser på å få kjøpt en ny über-PSU snart.

Lenke til kommentar

Argh. Lever tilbake kortet, er foreløpig bare EVGA som har fått til dette som eneste produsent med klokkbar Core 2 Quad. Sjekk BIOSen min så ser du at hvertfall jeg ikke har problemer med det. :) Klokker nesten like lett som et Intel-kort. :) Men nå som du er i gang, kan du kjøpe deg nye 780i fra EVGA, disse er rein oppgradering av deres 680i og har alle samme egenskapene til 680i pluss støtte for Tri-SLi, PCI-Express 2.0 på to av slotsene, og støtte for Yorkfield. Skal klokke den ganske bra også. Har hørt lett 3.6 GHz på Kentsfield.

Akkurat nå prøver jeg å nå 3.6 GHz stabilt på LUFT, bare jeg får ny kjøling på de to varmebeistene av noen grafikkort. :D

Kjøp 780i SLi fra EVGA (og en 700+ W PSU). :)

(Alle EVGA 680i-eiere får tilbud om oppgradering til 780i for bare 80 USD (~500 kroner), noe som jeg har meldt meg på for lengst. :D)

Endret av LostOblivion
Lenke til kommentar

Får ikke bytta det nå, og vil først få maskinen helt stabil. Strømforsyninga har kun en eneste 12V-rail på 24A, noe jeg har hørt er for lite om man kjører Q6600 og to kraftige Nvidia-kort. Kan også forklare hvorfor den virker stabil i CPU-tester men feiler så fort skjermkorta kommer i godt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...