Gå til innhold

Kan det bli mulig å ta backup av spillene dine på PS3?

marjusen

Anbefalte innlegg

Heisann.

Kom over denne artiklen som var litt interressant. Kan se ut som det er en åpning for å ta backup av orginal spillene dine for så å spille dem av på PS3. Kan jo være kjekt ettersom ett spill koster fort 5-600 og det da er veldig kjedelig om disse sku gå føyken på ett litt overivrig voerspiel eller lignene.

Les her:

http://www.hdhjemmekino.com/index.php?opti...7&Itemid=31

Det som var intr. var de nederste kommentarene:

Verbatim BD-Disker

Lurte på hvor du har fått PS3'en din fra. Siden det ser veldig ut som om du har uoriginale spill.

så vit jeg vet er PS3 ikke mulig å modde enda. Nysgjerrig jeg

Verbatim BD disker og modding

Maskinen var en demomodell utlånt fra PS3 distrubitøren i Norge for testing. Derfor hadde en litt spesielle egenskaper, spill på harddisken bl.a., bruk av brente BD plater osv... men den manglet Blu-ray video avspilling f.eks. Så den var ikke moddet av oss, men laget sånn av Sony.

Hvordan dette er gjort av sony er jo vanskelig å si, men klarer dem det, så kan det jo være muligheter for at andre klarer det i nærmeste fremtid;)

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, de har da forsøkt i godt over ett år nå, men ikke noe hell ennå. Og selvfølgelig klarer Sony å lage en maskin som kjører backup'er. Tror ikke du bør forvente at dette blir mulig med det første.

Gikk noen måneder før man klarte å oppdatere FW på xbox 360 også..men nå fungerer det å spille backup av spillene dine.

Jeg lever i håpet enda, og alt er vel mulig..hehe..bare at det umulige tar litt lenger tid

Lenke til kommentar
Ja hvem vet. Som du sier tok det få måneder før at Xbox 360 og Wii var hacket slik at man kunne kjøre backups.

Men nå har da hackere hatt tilgang på Ps3 i 12 måneder og ennå har jeg ikke sett noen som har klart å kjøre backups.

Problemet er jo egentlig også at ett PS3 spill er på såpass mange gig, så det er jo rimelig uaktuelt og legge inn spillene fra orginal plata di til harddisken. Skal man begynne å kopiere platene må man jo ha en BD brenner, som også er relativt dyrt enda... Eneste mulighet er vel å rippe spillene for alt mulig rask man ikke har bruk for. Også vente til det kommer en 500gigs harddisk... Da kan det jo være håp å spille backup fra harddisken.

Men først må dem klare å modde den. Håper dette kommer etterhvert;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...