Casandra Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Spør for en annen som lurer på om det finnes ekstra objektiver til å feste på et Fuji Finepix S5600? Jeg tror ikke det selv, siden dette er et kompaktkamera - for det er vel bare på DSLR man kan skifte objektiv, - eller er jeg helt på jordet?? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Spør for en annen som lurer på om det finnes ekstra objektiver til å feste på et Fuji Finepix S5600? Jeg tror ikke det selv, siden dette er et kompaktkamera - for det er vel bare på DSLR man kan skifte objektiv, - eller er jeg helt på jordet??Det er vel filtergjenger foran, hvis jeg ikke husker feil, der du kan skru på forsatslinser, f.eks. tele eller vidvinkel. Men du kan ikke skifte det innebyggede objektivet, nei. Lenke til kommentar
dags Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 På enkelte kompaktkamera kan man sette på såkalte forsatslinser. Enten tele- eller vidvinkelforsats. Jeg vet ikke om dette kan gjøres på S5600, men både Fujifilm FinePix S6500fd og S9600 har standart 58mm filterfatning der man foruten ymse filtre (polarisasajon, gråfilter, UV, skylight etc.) kan bruke disse. I tillegg kan man på begge disse modellene bruke en god, gammeldags trådutløser. Prisene på disse modellene har blitt svært gunstig nå og til en med begrenset fotografisk erfaring vil jeg på det sterkeste anbefale S6500fd: http://www.digit.no/wip4/fujifilm_finepix_...t.epl?id=102108 Hvorfor? Kvalitets objektiv (28-300mm, F: 2,8-4,9), en god, lysfølsom Super-CCD sensor med svært god farge gjengivelse, AF med ansiktsgjenkjenning og ikke minst mange manuelle innstillings muligheter hvis man ønsker å prøve seg, men også glimrende automatikk. Mao; Et perfekt "vente kamera" hvis man er usikker på om en DSLR er det man egentlig trenger... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Prisene på disse modellene har blitt svært gunstig nå og til en med begrenset fotografisk erfaring vil jeg på det sterkeste anbefale S6500fd:Hun spør vel ikke etter anbefaling av kamera så vidt jeg kan se, men om det finnes forsatslinser til S5600. Jeg er usikker på om det er en av modellene med filtergjenger. Kjenner ikke denne modellen i detalj, men ut fra bilder er det vanskelig å se. Det kan se ut som det er filtergjenger der, men det også mulig at det er en slags solblender. Det ser trådstarter (eller andre brukere av S5600) lettest på kameraet... https://prisguiden.no/product.php?product...;imageId=102402 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå