iz3 Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Heisann! jeg har et problem med at PC-en min fryser seg random hele tiden. Dette kan ta fra 2 timer til 2 uker. det som vil skje er at systemet vil Henge seg i noen sekunder deretter vil maskinen starte på nytt og så virke igjen i alt fra 2 timer til 2 uker. Siden blåskjermen kun vises i så få sekunder er det vannskelig å få lest av en feilkode. men noe av det jeg har fått med er "system shut down to prevent..." og "dumping physical memory". jeg har prøvd og byttet ut alt av hardware. minnebrikkene mine, skjermkort. hovodekort osv. jeg kjører Windows XP med alle drivere oppdatert og det er heller ingen varmegang i noen av komponentene. Er det noen her som har den minste anelse på hva dette kan være for noe? begynner å bli prektig lei av dette nå da dette har vært et problem for meg i snart et halvt år. jeg har prøvd å gjort alt etter alle kunstens regler men kommer aldri frem til feilen. Er det forresten et sted som lagrer "bluescreen logger" ? jeg har sett igjennom "eventvwr.msc" men finner ikke noe urovekkende der som kan ha noe med et system krasj. Setter umåtelig pris på alle ideer o.l for å hjelpe meg komme nærmere en løsning. som sagt så begynner jeg å bli prektig lei denne random bluescreen - rebootingen . - Mvh iz3 Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 For å deaktivere at PCen restarter ved Bluescreen: Høyreklikk på my computer -> Advanced -> Startup and Recovery settings -> System failure -> ta bort haken ved "Automatically restart" Pass på at hvis PCen får bluescreen før du skrur av PCen etter at du har valgt dette vil ikke instillingen bli lagret. Altså du må skru av PCen vanlig for at instillingen skal bli lagret. Lenke til kommentar
Ash Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 Du kan slå av automatisk restart ved blåskjerm så får du sett hva den sier ihvertfall. Du finner innstillinger for det her: Control panel -> System -> Advanced -> Startup and Recovery settings. Fjern haken på automatically restart under System failure. Jeg har engelsk XP, hvis ikke skulle jeg tatt det på norsk. Men har du norsk XP får du simultan oversette selv Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 I systemegenskaper-->Avansert--->oppstart og gjenoppretting-->Kryss vekk"start på nytt automatisk" nå får du lest blåskjermen. Lenke til kommentar
iz3 Skrevet 5. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2007 Okei, da er det gjort. Nå er det bare å vente til maskinen fryser og blåskjemen popper opp igjen! Men er det noen som kan ha noen ideer om hva som er feil her? kan ta alt fra 2timer til 2 uker før maskinen fryser igjen, meget random mao. setter pris på alle ideer! - Mvh Iz3 Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 5. desember 2007 Del Skrevet 5. desember 2007 (endret) Sjekk temp. på cpu o.l. Det kan være mye forskjellig,ram,virus,varme.drivere o.s.v.... Men Memtest86+ kan du kjøre for å sjekke ramen. http://www.memtest.org/ Brenn ISOet på en cd og boot med cden. Endret 5. desember 2007 av taz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå