Froddi Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Tenkte jeg skulle oppgradere min gamle pc (p3,600mhz) med nytt hovedkort og prosessor. Jeg ville ha en så billig oppgradering som mulig og kom fram til at dette kanskje ville funke. Asus A7V 333 til hovedkort og en Amd Athlon Xp 1800 til prosessor, tilsammen blir det litt over tusenlappen. Er det noen som kjører det samme systemet eller noen som har noen mening om det blir en ok oppgradering. Hva mener dere :o Lenke til kommentar
Mongus Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 dårlig bruk av emnefeltet Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg har samme, bare med xp2000+- Hadde jeg kjøpt nytt i dag ville jeg gått for et Nforce2 chippset, men hvis prisen er viktig så er Asus a7v333 et fint kort. Pass bare på å få rev2.000 eller over, da den støtter Fsb166 og oppover, noe som kan være greit med tankte på oppgradering. Lenke til kommentar
tomcse Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg stussa litt på prisen, dette skulle vel bli en del dyrere om du ikke kjøper brukt? Nei, tilbake til spørsmålet ditt: Systemet blir helt greit, mye bedre enn ditt gamle. Og husk minimum 256MB RAM, 128MB blir for knapt i dag. Men du kan ikke regne med å få et state-of-the-art system, XP1800+ kjører jo kun på 1533MHz, og i dag passerer de nye prosessorene fra AMD langt over 2GHz. Men det avhenger selvsagt om du skal kjøre tunge programmer / spill. Til mindre arbeid, musikk, de ikke altfor nye spillene og internett blir det knallbra Lenke til kommentar
JuB Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Ser OK ut det, men du må jo ha DDR ram også. Hvis du skal ha det veldig billig ville jeg kjøpt en TwinMos pc2700 512 brikke eller en 256. Det vil vel da bli en billig og passe bra oppgradering.. Shuttle sk41g (barebone) AMD xp2000+ 2x256 TwinMos pc2700 Sapphire 9700 non-pro 80gb Seagata IV PlexCombo 20/12/40+12 Win2000sp3 Lenke til kommentar
Kultom Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 dårlig bruk av emnefeltet og det var jo veldig fint du sa fra til ham da trur han skjønte det selv, men det er jo ikke vits og skrive noe annet, han fikk den oppmerksomheten han ville ha tror det er andre eller tredje gangen jeg ser sånne komentarer og jeg skjønner ikke hvorfor man gidder. kanksje du heller skulle ignorere sånne poster da vet. Lenke til kommentar
Froddi Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Ok mange nyttige svar her, takk takk . Prisen på hovedkortet og prosessoren er til nå ca 1400 på Flexi Data,men jeg må sammenligne priser litt mer :o . Jeg er klar over at det ikke blir noe mega system men d får holde ei stund til jeg oppgraderer heile pakka :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå